AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.204

330i m-sport 2 värdering

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Vad säger panelen om en 330i -02 med svart skinn, facelift, silvermet, H-K och m-sport 2. import

Helt rätt bil men med 22 000 mil på mätaren... Bilpriser säger 60-70 000. Är det då rimligt att bjuda 80 000 för den om den är riktigt fin eller betalar jag för mycket?
Tycker ca 75k låter vettigt!
Sålde min 330 touring förra hösten för 82000:- Då var det en -03 med 6-vxl låda. 22700mil, Sv-såld, skinn, sportstolar osv. Dock ej m-paketet. Jag tycker inte du ska ge mer än 75" gärna ner mot 70"
Sålde min 330Ci -01 med sportskinn,H/K m,m för 70papp med 22000mil på mätaren för två månader sedan. Coupen brukar normalt alltid ligga lite över men å andra sidan är det M-sport2 vilket är väldigt populärt.

Tycker de två tidigare talarna ligger rätt rätt i pris, 70-75papp.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Okey, då ligger inte bilpriser helt fel ute. Det blir att vänta ut säljaren lite och ge ett seriöst bud om ett par veckor. Just nu ligger han på tok för högt mot vad jag vill betala så det känns inte ens värt resan på 5km att ta sig en titt... Han vill ha 100'
Deimos: Folk har svårt att acceptera det exceptionellt stora värdetapp som BMWs från början av 2000 talet har. Bilar som i många fall kostat runt halvmiljonen och folk inte ens får 100 lapp för nu. ;-) Dessutom rasar värdet på bilar som gått över 20 000 mil, oavsett årsmodell.

Plånboken gråter och det tar så klart emot att acceptera läget och sälja för 70-75 tusen.

Antingen är du kall och väntar ut honom (eftersom sannolikt ingen annan köper den heller) eller når någon form av kompromiss.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.