|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ville bara kolla lite synpunkter ang Z4 3,0 alt 330 cab årsmodell ca -03. Det är så att jag och frugan tänker oss att köpa ett sommarfordon för att bila lite med i europa och i Sverige när tid ges. Lite dagsutflykter i lugn och ro. Samtidigt vill jag ha lite drag när det behövs, därav att jag suktar lite efter 3 liters motorn. Jag har kollat lite på Z4 och bedömer att bagagerum räcker till precis till det vi behöver. Jag vet inte om bagagerum är lika stort på en 330 då jag inte haft tillfälle att se det. Men vad tycker ni i övrigt, är Z4 lika bekväm till dessa ändamål? Eller är en 330 cab alternativet man ska kolla? personligen så tycker jag Z4 är en snyggare bil, men är den mindre praktisk till ändamålet? /FF | |
| tror att 330:in passar dig bättre för de ändemål du nämner.. z4:an är stötigare och mer "sportig" så att säga.. dessutom är kupen lite trång och på långa resor kan det vara skönt att sträcka på sig lite.. 330 har dessutom baksäte som kan användas som ett extra bagagerum | |
| kanske tråkigt svar av mig men du ska veta att även jag gillar z4:an mer.. hjärtat säger z4 men hjärnan säger 330 | |
|
Z4ans utrymmen räcker gott för 2 personer + packning. Dessutom är den klart roligare att köra då den är byggd för att vara cab från början, medans 330Ci är en konverterad sedan. ------- //Lövet |
|
| Enda anledningen till att välja en 330 som sommarbil måste väl vara att man behöver fler än 2 sittplatser?? | |
|
Stod inför samma val för ett par år sedan. Skulle användas på långa Europa-semestrar på sommaren. Det blev en 325 Cab-03 "pga" bagageutrymmet+baksätet. Har inte ångrat det valet, främst på att vi (2 pers) inte kan packa lätt samt att vi handlade en hel del vin/öl i Italien/Frankrike och Tyskland på resorna. Z4 är säkert roligare att köra men för mig vägde packning/alkohol tyngst! |
|
|
Hur jag än vänder och vrider på det så måste jag säga Z4. Är man bara 2 st så är det inga konstigheter att få med sig det som behövs för en 2 veckors resa. Z4:a är sportigare och snyggare (smaksak) Också lite annan känsla över att sitta så pass nära bakaxeln och ha en lång huv framför sig. Jag skulle välja med hjärtat, man lever trots allt bara en gång :) Mvh/Rolle |
|
|
Hej, Ok, tack för synpunkter, det blir att fundera en del på detta framöver :) Vad säger ni om bästa tid för köp av cabbe rent prismässigt? Några tusenlappar borde man väl kunna kapa vid köptillfälle? Ska man då köpa Höst eller Vinter? Spelar det roll? //FF |
|
|
Jag måste säga att Z4:an har väldigt bra komfort och dessutom ett förvånansvärt bra bagageutrymme. Har själv åkt på flera längre semesterresor (ofta två veckor för två personer med packning) och har aldrig suttit så bra på långa sträckor som i just Z4:an, trots att jag har sportstolar, 19-tummare och ett riktigt lågt och hårt sportchassi från Bilstein. Priserna brukar gå ner på hösten. |
|
|
FarbrorFrej: Rent psykologiskt är bilköp billigast dels efter jul(folk har inga pengar kvar efter alla julklappar)- mitten av februari samt mitt i semestrarna( bilhandlarna vill inte bli stående med lager då alla ligger på stranden och lapar sol). Z4 är helt klart rätt val. Mvh Asken |
|
| Hyrbil? Annars Z4. Den andra är för gammal och kan ha rostproblem. | |
| hösten.. tror att cabar är billigast vintertid men då är inte utbudet så stort | |
| Of course z4an! 330in är ju en "vanlig" bil man ser varje dag :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.