AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
461

M3 bromsar

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag har kompletta broms-ok höger fram och vänster fram som suttit på en M3 -95. Oken är inte alls uttjänta utan skulle på en vanlig E36 bli j***t feta. Problemet är att ingen ens ringt på mina annonser... Jag har satt priset 1500:- för paret. Det kan väl inte vara för dyrt?
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Tydligen vill folk ha många hk i bilen men inte kunna stanna den också. Jag hade köpt dom om jag hade en E36. Så priset är det väl inget fel på.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det är ett bra pris för en omgång m3 ok. Kolla vad 2 st nya ligger på!
Det är precis som preben säger, folk vill ha bilar som går som f.. men glömmer oftast bort det viktigaste, nämligen att uppdatera chassit till motor effekten.

MVH
Pelle
cs4605
Mycket bra pris. MEn jag tror att de som byter ok byter ofta till bättre. Typ fyrkolvsok. Men för nån som kört sönder sina orginal i vill ha såna så är det bra pris

M-POWER!!!!!!!!!
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Jag betalade 3000:- för ok + skivor. Dock var de av den nyare modellen men jag tyckte att det var helt ok pris. Jag vart dock lite lurad för de var i dåligt skick. Var tvungen att renovera bromsoken och svarva skivorna. Jag kommer inte ihåg exakt vad det kostade men renoveringen var ganska dyr, säkert 2000:- inkl. material. Svarvningen av skivorna var billigt, runt 200:- per skiva. Sedan var jag tvungen att svarva till passformen på oken (inte nödvändigt) och det kostade nog 500:- ok. Det vart lite pengar men resultatet är helt otroligt bra. Bromsbalansen är lite annorlunda men inget som är märks på barmark.
Här är länken till inlägget: Länk

/foo
sh
820
shu!
525i -91
1300 så köper jag dom :)

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.