AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.442

Ska jag köpa en E90 330 hos Bilförsäljningen Påarp?

Mo
45
Mojorod
330i -05
Nu är det dax att lämna den gamle E39 528 till förmån för en yngre, smidigare förmåga. Jag har fastnat för en E90 330i från 2005, som importerades 2006 av Bilförsäljningen Påarp (som nu ligger i Helsingborg) och där är bilen nu tillbax till försäljning. Andra på forumet verkar ju nöjda med dem..
Är det ngn som kan dela med sig erfarenheter från firman, bra som dåliga.
Är det ngn som tittat på denna XNW877, vad tyckte ni?
Finns det ngn svag punkt på E90 generellt eller ngt för 330?
Motorn på just denna är bytt vid ~4000mil!?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Firman mig vetligen tillhör en av de få som är seriösa importörer.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Jag har föpt 2 bilar på den firman och har bara gott att säg om den. E-46:an hade jag lite strul med men det blev fixat på ett bra sätt. Så generellt är det inget att oroa sig för att handla på den firman, enligt min erfarenheiaf.

Andes
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Frågan är varför motorn är bytt? Även om det finns full dokumentation på bytet så tror jag att det är en nackdel när bilen skall säljas snarare än en fördel.

Priset känns lite i överkant för en importerad -05:a även om den är välutrustad och har gått lite.

MVH Christofer
Mo
45
Mojorod
330i -05
Japp, nu har jag fått lite mer info om motorbytet: nuvarande ägare fortsatte att köra efter en viltolycka där kylaren sprack. Så där blev bytt en skärm, huv, strålkastare, front, kylarpaket. Kontrollerad i rikten, ingen åtgärd var nödvändig. Dokumentation finns hos Paulssons bil på att donatorbilen hade gått 4000mil.
Nu är priset dessutom justerat, fattas bara lite i överenskommelsen vad man kan göra åt ett par småbulor (Car dent), och kantstötta fälgar (Fälgfixarna)

Har varit där vid ett flertal tillfällen, de uppfattas som riktigt seriösa. De är långt ifrån billiga men i gengäld verkar de ha valt att satsa på kvalitet. Har ännu så länge aldrig läst om någon som varit missnöjd med dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.