|
|
|
|---|---|
|
Länk Vill karln verkligen sälja bilen tro? | |
|
För 289' lär han inte sälja den oavsett vad det står i annonsen. Men det var helt klart en av de märkligare formulerade annonser jag läst på ett tag. ------- //Lövet |
|
|
"Min bil (begagnad årsmodell 2010, 7 månader sedan första reg-datum, körsträcka 1200 mil) värderas 100627 INKLUSIVE ovanstående utrustning på bilpriser.se , på basen av genomförda affärer till nettopriser , till ett intervall 241.000-265.000 kr. Priset för en affär på min bil ligger på 289.000" Hmmm... ------- //Lövet |
|
|
Ungefär i stil med: "Jag moste söka denna jobb av arbetsförnedringen. Härmed sökte jag den. Hejdå!" |
|
|
Reflekterade också över denna annonsen när jag läste den första gången! Ibland behöver man stick ut från mängde för att lyckas! Säger inte att detta är det perfekta tillfället :) |
|
| Det är antingen tjejen eller socialen som tvingar honom att sälja bilen. Nu kan han hävda att han har lagt ut bilen på Blocket men att ingen vill köpa den :) | |
|
Jag kan säga så mycket att numret går inte till någon Kalle i alla fall... ------- //Lövet |
|
|
Jag fattar inte varför man envisas med att göra så, har ringt på otaliga annonser där det stått t ex Mattias i annonsen men man kommer fram till Mohammed, värst var en bil jag tittat på som såldes av Anna, men i telefonen svarade Radoslav. Kan man inte ens vara ärlig med vem säljaren är så gissar jag att det finns mer av affären som är i gråzonen. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
| Jag ser inget telefonnummer. | |
|
"Jag kan säga så mycket att numret går inte till någon Kalle i alla fall..." Nä det finns det inte. Sorgligt för Andreas som annars har svar på det mesta..... Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Brukar det inte stå säljes av: bmw när det är Mohammed som säljer :D | |
|
Det fanns ett telefonnummer när jag tittade. Du är medveten om att det går att ändra en Blocket annons Karl? ------- //Lövet |
|
|
Klart att det fanns tel.nummer när du kollade! Och vilken "Kalle" gick det till? Att det går att ändra på Blocket...........det hade jag ingen aaaning om! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Zvonimir ------- //Lövet |
|
| Han kanske heter Kalle i andranamn ? | |
|
På tal om en massa "Kallar och BMW" som referens så finns det en länk jag lade in på AP ang "Blocket och att sälja BMW". Hamnade på 5-serien. Plus lite tips från invandrare. Blir kanske så att vi får ta efter deras seder när det gäller bilaffärer. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag vill inte skriva ut hela hans namn men något Kalle finns inte någonstans. Mailadressen begbmw120d@nnnnn.com avslöjar hur seriöst det är också. ------- //Lövet |
|
| Det är en konstig annons, speciellt med tanke på att den är tvärtemot andra skumma annonser rimligt prissatt, välformulerad (lite knepigt dock) och informativ. Men det som talar emot den är inget regnummer (inte ens angivit det för blocket) och inget telefonnummer numera. Undrar vad haken är? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.