|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ni som har haft kolfiberinsug och mappat till det, märks det nån skillnad på bilens prestanda? Eller blir det mest psykologiskt att man tycker bilen går bättre? Ge en ärlig åsikt nu.... Går nämligen i tanken att skaffa Rnb insug och mappa bilen efter det, men vill ju ha lite "känsla" för pengarna... inte bara ljud... om ni förstår... | |
|
Blir det bara ordentligt gjort så ger det säkert resultat men jag har sett en del som funkat sämre eller likvärt med original. Men ljudet, ohh my gooooood Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
| Blir de inte bara fruktansvärt dyra hk? vad får man ut i bästa fall 15-20 hk? | |
| Polaren montera RnB kolfiberinsug o mappa sin M3 3,2.. Resultat=354hk o 384Nm hos Ts Motorsport i Åstorp.. Tycker d e KLART prisvärda hk på en sugmotor! :D | |
|
Det är aldrig gratis att trimma sugmotorer. En bra grundregel är typ 1000:-/hk M3Crille: har sett en likadan spis med kolfiberinsug på TS som bara lämnat originaleffekten så det skall göras rätt annars kan det nog vara. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
Johan: Det kanske är min du tänker på. Den lämnade vid det tillfället 295 hk med ett helt felaktigt chip i kombination med tungrullade 19". Chippet som satt i vid det tillfället var anpassat för bilar UTAN AC, Jag kunde aldrig stänga av AC-kompressorn utan den var aktiverad i hela varvtalsregistret. Som tur är var detta bara under kortare period och kompressorn klarade sig och kyler alldeles förträffligt nu under dessa varma dagar. =) Nytt försök får vi göra till nästa träff 2011 eftersom det fick bli Alpinan i år med helt klart godkänt resultat. PS. Kan ev. bli en Z3 M roadster till nästa träff hos TS. =) ///M. Pedersen |
|
| Johan; givetvis ska allting göras rätt vilket väl man får förmoda då han bromsa fram dessa siffror ;) Finns ju variabler för allt men i just detta fall så var d nämnda RnB kolfiberinsug på en i övrigt standard E36 M3 3,2.. Vilket trådskaparen oxå fråga efter om d kan va nåt o lägga pengar på o om d märktes nån skillnad! :) Bänkade hk e väl bevis nog sen e d ju upp till var o en om man vill lägga pengar på kalaset... ;) | |
| Lätta är väl annars de absolut billigaste sättet att trimma ; D | |
|
jag går också i tankarna om att skaffa ett kolfiberinsug från Länk . tänkte på även på andra kamaxlar och RnB chip samt andra ventilfjädrar.! jag vet att det är mycket pengar. men jag har läst runt lite i olika forum och vissa säger att man ska ta bort LMM ? hur funkar detta, går bilen ens att köra då? kanske går med ett RnB chip? jag har en bmw m3 3,0 -95. jag skall ringa till Länk och kolla om man kanske kan få lite rabatpriser om man köper hela kittet av dom, kommer även beställa från företag så hoppas på lite rabatt. jag läste på deras hemsida att ett RnB chip kan ge upp till 50 hk om man har kolfiberinsug, dr Schrick kamaxlar och andra ventilfjädrar samt upphöjt varvstopp till 8300rpm. vad tror ni att man kan landa på i hk på? jag har redan ett sportavgassystem och öppetfilter samt borttagna kattar. tror ni man kan uppnå 350 hk ? /calle ------------ M3 POWER |
|
|
ingen med kolfiberinsug nära kristianstad ? skulle vara kul o få höra en sådan live:-) Do you know the muffinman? |
|
| ljuder är bara förburtalt finns på E bay att köpa patrik :) | |
|
Varför inte göra/köpa en kopia i hårdare plast? Man får exakt samma funktion/ljud och resultat, kostar 1/6 del av priset.. BMW CS #07491 |
|
|
platst ? . 1 för att kolfiber är snyggt som sören , ett äkta kolfiber insug mot ett i plast kommer absolut nog inte att ha samma ljud då det inte är samma matrial o inte ens samma gods, tjocklek eller likande , kolla på stcc bilarna dem har kolfiber insug + orörd motor , dock annat avgas hur gått låter inte 320si |
|
|
Det är mer än bara insug o avgas som är annorlunda i en 320si stcc mot en original då jag äger just en 320si. Det är spridare, kam, insug/spjällhus, avgas, extraktorgrenrör, bosch wtcc s2000 databox. Men du får gärna överbevisa mig att det bara är avgas och insug då det skulle bli billigt att få ut 100hk på endast dessa smärre ingreppen.;) Mvh BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.