|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har köpt en fjärrstyrd centrallåsenhet eftersom jag inte har någon sådan till min bil. Centrallås är det i den men jag kan helt enkelt inte hitta vilka kablar som jag ska koppla in mig på för att det ska funka. Jag har sökt och sökt och har hittat bra guider på vart kablarna sitter men problemet är att jag inte hittar rätt kablar ändå. Guiderna beskriver olika färger så då blir jag lite orolig att jag klantar mig. Är det någon som kan detta? Jag behöver exakt hjälp, inte på ett ungefär. Enheten som jag köpt är så basic som den kan bli: 6 kablar 1 röd (+12V) 2 svart (Jord) 3 brun (Switch) vad betyder switch i detta sammanhang? 4 vit (Hand Control) vad betyder hand control i detta sammanhang? 5 blå 6 grön och sen styrenheten till den med en mottagarantenn och två fjärrkontroller, två knappar. En för att låsa och en för att öppna. blå och grön kabel går till bakdörrarna och blå, grön,brun, svart och vit går till framdörrarna enligt kopplingsschemat. röd som plus som ligger på hela tiden. Men, min fundering är ju nu. Jag ska väl in med kablarna till centralstyrenheten och inte till varje dörr som jag fattat det? Det är ju här som jag inte riktigt fattar. Det jag hittat så är det bara en kabel för att låsa upp och en kabel för att låsa enligt de guider som jag hittat. Det är ju bara två. Vilka två av dessa är det då, eller beskriver dom dåligt? Det hela verkar väldigt enkelt till en början men jag som inte har någon elkunskap som räcker till här känner då att det genast blir svårt ändå. Är det någon som kan detta och som förstår vart jag fastnar så får du gärna försöka förklara för mig vad det är jag ska göra. Här är en guide som jag läst igenom: Länk Vad är deadlock för något? citerat från länken: "on the right white/red - deadlock signal wire white/brown/yellow - unlock signal wire white/gray - lock signal wire by using this scheme you can deadlock your doors and you do not need to connect alarm central locking driving wires to any other power source. they just communicate car wiring" Här har vi en till länk: Länk och här en till: Länk Mycket text men hellre för mycket än för lite text. Jag har som sagt försökt hitta rätt kablar men det ser ju inte ut som det gör på bilderna i guiderna. Det är massa kabelhärvor, men inte med de färger som de beskriver, dessutom beskriver alla guider olika färger. Tack på förhand! /Per | |
|
Jag har inte läst genom alla länkarna, men hade det inte varit bättre att försöka koppla in sig på förardörrens kontakter till låset C-låset? Vrider du nyckeln framåt låser man upp / bakåt låser. Kan man inte från din fjärrstyrningsenhet få ut en signal som låser upp och en som låser och lägga parallellt med dörrens signaler? |
|
|
Jag är alldeles för nybörjare på sånt men det tycker jag också borde funka. |
|
|
har kopplat in defa larm i min gammla e36 det va riktigt bökigt just med låssignalen har för mig att den låste när den fick jord och hade ständig plus men kommer inte ihåg min farbror som har jobbat med bilar i 35 år hjälpte mig med det och de tog han 1 timme att klura ut hur det funkade så e du nybörjare kan du få jobba på det en stund |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.