AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
833

Hur mycket jobb är det att plocka bort bakaxlen på en bmw e46a?

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
ska till skroten och plocka bort bakaxlen på en bmw e46 328a någon som vet om det är några speciella verktyg man behöver?

mvh Alexander
Har den rasat nu? Så det var inte bara lamellbroms med för lite eller fel olja?

Inga speciella verktyg vad jag vet. Torxhylsor till drivaxlarna räknas väl till vanliga verktyg? Minns inte storlek.
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
japp det var bakaxlen var inne med den på verkstan och dom intygade även att det var glapp i den så därför det slår som fan när man släpper upp kopplinen:p
När det slår sådär är det säkert infästningen i bakvagnen som är spräckt.
Ja men vad i slutväxeln var det fel på? Har den diffbroms?

Det kan ju vara flera fel förstås. Klonk, smällar och slag kan ju vara t.ex. subframeinfästningar. Knarret lär ju inte vara det dock. Jag kan inte föreställa mig hur en slutväxel utan diffbroms kan skapa det ljudet heller. :-)
Ett oljebyte brukar ju fixa diffbromsknarr, men har den inte det så är det ju något annat fel, och då är det kanske enklast att byta hela klumpen.
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
dom byte infästningen och kollade alla andra bussningar och allt var OK så borde ju vara axlen :P
Ja, och det är ingen broms i den alltså?
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Nee det tror jag inte fattar inte riktigt vad ni menar med det :P men det är endast en gammal kärring som har haft den innan mig så skulle inte tro att den är annat än orginal :P
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Diffbroms finns bara på M3 om man inte skaffat en eftermarknadsdiff typ Quaife.
Ja det är ju ganska osannolikt att den har broms, men det är konstigt att den låter så annars, bara när hjulen snurrar olika fort. Skuret lager till något av dreven i själva diffen kanske. Strunt samma, det är bara att byta. :-)
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
jaoo =) någon som vet om bakaxlen från 330 passar? den som jag skulle plocka var redan borta :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.