AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.455

M5 Touring - kan det vara något för mig?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
En liten uppdatering i jakten på M5 Touring.

Svart 8000 milare i Skåne,
Bortplockad från Blocket dock till salu fortfarande för 450k.
Denna har en bra historik, men har gått lite långt för min del.

Svart 6000 milare i Skåne,
Har en köpare på strax under 495k, också en ganska bra historik.

Blå 5000 milare, Östergötland
Såldes för 2 veckor sedan i Malmö, är BMWs gamla pressbil ( NKS 446) - så hårt körd men förhoppningsvis väl omhändertagen av BMW mellan testen.
Dock alldeles för dyr, ligger på ca 80k mer än vad den såldes för i början av Aug.

Sephang 2000 mil, Östergötland
Marknadens bästa historik, men ingen utrustning och ett relativt högt pris.

Svart 5000 milare, Sthlm
Okej historik tror jag - har inte lyckats prata med ägaren.
Bilen säljes av Autoinvest, men enbart på uppdrag av kund - Autoinvest har ingen bilhall, så bilen finns ej att beskåda.
Lite högt pris.

2 st svarta 3000 milare är på väg ut på marknaden via olika handlare.
Dessa skall enligt utsago vara fullsmetade, Svensksålda och ha ett ut pris på strax under 500k.

Någon av dessa två skall jag försöka lägga vantarna på.

Behöver även lösa min bil på ett smidigt sätt?.

/Andreas.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Så typiskt nu har man pengar i handen för att kunna handla bil - och då finns det inga vettiga objekt till salu... :-(
Har du kikat den som står hos AutoPerfomance? Länk Har sneglat lite på den själv..

Natürlich größer Garage als Haus
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har haft flera sömnlösa nätter ;) angående denna Länk . Bättre utrustad än AutoPerformance bilden samt betydligt färre mil. Dock så är handlarens beräkning av slutpris något optimistisk. NOK står i ca. 1,18 (avista) och frågan är vilken kurs man själv får vid en överföring. Räknat på 1,20 så blir totalpriset på denna 478.500 kr + avgifter för inregistrering.

När bilen kom ut på annons så skrev han att det endast var svensk moms som behövde betalas till och då skulle slutpriset hamna på ca. 450.000 kr men det utgår även 10% i tull innan momsen läggs på.

I princip min drömbil när det gäller färg och utrustning och priset är bra med tanke på att den endast rullat 2.400 mil men när slutnotan för ett köp + inregistrering + tillfällig helförsäkring + nyckelkontroll + vinterdäck inom kort hamnar på ganska exakt 500' så överskrider det min tänkta bilbudget lite för mycket för att jag ska kunna övertala mig själv till ett köp.

___
//Ulf
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
MKW och Programmer: Jag har också kikat på de två ni nämner, den på AP har dock gått lite långt för att jag skall få den där riktiga "vill ha" känslan - jag kör nämligen kring 2-4k mil per år - så jag tror att jag fegar pga att den sticker snabbt mot 10k mil.

Den Norska är en en perfekt bil - men det är just det att den är så "omständig" att få in till Sverige (då jag måste köpa den via en en handlare i Sverige)

Drömmen vore den i Sephang fast med den Norskas utrustning - jag pratade med en BMW insatt (PÅ BMW Sverige) om den i Sephang igår, och han säger att pga att den har så extremt låg utrustningsnivå så är den ej värd mer än en importerad 10 000 milare som är fullutrustad.

/Andreas.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Nu kan vi stänga detta ärende - jag är sedan 30 min ägare till en av de ca 35 svensksålda M5orn i Touring utförande.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Grattis!
Vilken blev det till slut?

ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Grattis!! ser ännu mer fram emot lördagen nu :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grattis! Också nyfiken på vilken det blev...

___
//Ulf
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det blev en av de två som var på väg in som inbyten hos en av Sveriges BMW handlare. Som sagt är den svensksåld, en ägare, svart/svart med det mesta i utrustning, 4900 mil. En fröjd att köra, känner redan nu att man kommer få svårt att sluta gasa. Jagade livet ur en MB c klass på vägen hem..
grattis :D
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Haha grymt!! Bara att gratulera ;) Får vi plats med ännu fler läskbackar denna gång!!!! och dessutom express leverans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.