|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Efter att ha ägt många olika typer av bilar, har jag nu till 90% bestämt mig för att införskaffa en M5 Touring (e61). Jag vill uppleva den där speciella känslan att äga en M. Är det någon här som äger en, och kanske kan dela med sig lite av erfarenheter kring detta "monster? Jag vet att E61an som modell dragits med en del fel, så dem räknar jag med även finns på M5an. Prismässigt ligger det bilar ute för ca 450k-600k, men priset är inte lika avgörande som skicket för mig. /Andreas. | |
|
Utan att veta speciellt mycket om E61 M5, så måsta jag gratulera i förväg. Mer stenhård BMW finns knappt enligt mig. |
|
|
Vi har varit och tittat på en M5 Touring då min hälft insett att 130:n inte är optimal med barnvagn, barnstol och allt annat som verkar följa med så fort man skaffat barn. Efter provköring var båda helt sålda och vi väntar nu på att "rätt" objekt ska dyka upp. Har också läst att E60 haft vissa bekymmer men enligt min kontakt på BMW ska M5 T vara relativt skonad från de problem som "vanliga" E60 haft. Hursomhelst så väntar vi på rätt objekt och hoppas att det inte dröjer för länge... Lycka till med ditt letande!! München |
|
|
Bara för det så dök det upp en riktigt sjysst E60 M5 - 2009 idag på blocket: Länk Men fråga är om man verkligen törs betala 699k för den? Visst, den är fint utrustad och har gått en kort sträcka - men ändå. Nej, en svensksåld Touring med ca 2000 mil på mätaren är det jag skall ha. /Andreas. |
|
| Skulle du inte ha en touring? Den i annonsen är en Sedan om du missat det ;-) | |
| Den var fin men det väntar ju en ny modell runt hörnet och kan nog priset sjunka en bra bit till. 300 av på ett år är en svettig värdeminskning. Är det en 09 du letar efter? Annars har det florerat en del touringbilar på blocket från 07 för ca 475 har jag för mig. | |
|
Gillar denna: Länk Kanske gått lite långt men hyfsat pris jämfört med de flesta andra på blocket. Alternativet är ju att själv importera. |
|
|
Gillar också den sista. Men jag tror nästan det är "test-exemplaret" som alla tidningar m.m. har kört. Ser precis ut som den och har den utrustningen. Det finns väl en del bilder här på autopower efter ett test tror jag (?) Har för mig reg.nr var NKL någonting. Om det är den så sålde BMW den (tror det var i Skåne) för något år sedan. Tror den hade gått ca 2500 mil då. |
|
|
NKS var det visst. Länk |
|
| lite ot men touringen har bara byggts i 1025exemplar så den är riktigt udda | |
| Det man kanske skall ha i åtanke är att driftkostnaden är skyhög jämfört med en 130 ! men pengar kanske inte är problemet ... | |
|
Känner väl till de höga driftskostnaderna men då sambon kör ganska lite så blir i alla fall bensinkostnaden inte jättehög, sen kan det nog bli så att jag "lånar" M5:an oftare än 130:n vilket gör att miltalet sticker iväg över 1000mil/år. Men sen är väl inte en M5 ett bra val om man vill ha låga driftskostnader men man lever ju bara en gång och den är billigare än båten... :-) München |
|
|
Hur svårt skall det vara att hitta en vettig M5a 2007- - antingen så är de felaktigt för högt prissatta, eller så är de för dåligt utrustade och sen har vi de vanliga lågpris bilarna med suspekt historik. Inte ens om jag sneglar på AMG bilarna så hittar jag något intressant objekt... Audi Rs6 ligger fortfarande för högt.. /Andreas. |
|
|
Här har du en riktigt fin: Länk 3800 mil 49.900euro. och den här: Länk 2300 mil 53.000euro. Ovanligt med vit. Riktigt snygg färgkombination, men lite dyrare: Länk 2800 mil 57.000euro |
|
|
Länk Den verkar väl också bra? Den här hade jag också kollat: Länk |
|
|
Magnus: Den vita "Tysken" har jag skickat en förfrågan på, tycker dock de borde ha putsat upp den lite till - en helrekond så skulle den nog bli i toppskick. De svenska du länkar till har jag ganska bra koll på: Den blåa för jag en dialog med, behöver dock snurra den via en bilfirma - och mina kontakter är på semester. Den silverfärgade är ganska nyligen importerad, och jag får inga positiva vibbar av den. Den absolut fräschaste just nu är den i Sephang i Linköping, men den har nästan ingen utrustning (saknar navi,panorama,blåtand,soft-close,automatisk baklucka,cd-växlare) Så den behöver hoppa ner ca 80k för att vara intressant. Sen finns det en i Västerås - men den ligger också ca 80k för högt tycker jag. Jag har kontakt med de flesta av ovanstående, och hoppas kunna komma fram till en lösning med någon av dem. Men den vita du länkade till vore nåt. /Andreas. |
|
|
Den vita va otroligt läcker, en granne till mig har en vit 535d med m-sport och svarta 19" BBS CH som jag brukar dreggla över nere i garaget. Jag hoppas målet är att du ska ha en till 11 september, annars får du impulsköpa en till dess ;) |
|
|
Hmm.. Nu är både den silverfärgade i Jkpg såld och den blå som såldes idag.. Utbudet är verkligen knapert. (den i Sephang utan utrustning är visserligen kvar, men med tanke på vad de andra säljs för så är den nu minst 150k för dyr) Någon som känner någon med detta monster, som dessutom slagit i huvudet och vill åka billig diesel? ;-) /Andreas. |
|
|
Det tillverkades endast 803st vänsterstyrda M5 Touring E61 så det är fullt naturligt att det finns få, 36st kända i Sverige Länk Känner en som har en sv-såld svart med regnummer FUN*** sedan ny, men han vill inte sälja utan trimma den istället:). Lycka till, M5T E61 kommer bli en framtida samlarbil precis som M5T E34 redan är. Stephan |
|
|
Det rullar en FUN315 med Kelleners sportsystem i Göteborg. Mvh Philip |
|
|
Philip; Kul då är alla 3st FUN M5T lokaliserade (kan finnas någon ytterligare) Silverstone i Gbg, Silverstone på Lidingö Länk och svarta i Stureby. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.