|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
djhenk |
JAG KAN BERÄTTA OM K-SPRIT! =)) Höhöhöh, dunkade i en hel flaska K-Sprit i tanken på min Trans-AM. 5,7L V8 med Holley 650 4-Ports förgasare med dubbla flottörhus, Cyclone headers och 3 tums fullflödessystem. Bilen hade avgaser som kunde döda åskådare, men efter en flaska K, så blev besiktningsgubben "glad".. Han visste ju om att jag hade proppat tanken full med allehanda godis, men värdena blev fina! (Rättare sagt; NOLL). Dessvärre stannade bilen en knapp mil från bilprovningen på hemfärden, eftersom koncentrationen av K-sprit var för hög och motorn ville inte tända skiten. Gör inte som jag gjorde bara.. Se till att ha BENSIN i tanken också.. och inte "bara" k-sprit + 10 L soppa! =b /Henk |
| Okej...hehe! nä,hade inte tänk å hälla hela tanken full precis...motorn tar ingen skada då av att hälla i K-sprit i??? | |
| Min gjorde 0-100 på 7,12 sek, og 400m på 14,8 sek... Alt ifølge g-tech måler. | |
| Go Fast:vad har du för trim på din 325? | |
| Lazereye : Helt ærlig så vet jeg ikke alt som er gjort med motoren. Jeg vet det sitter trimchip, eff.anlegg, Ractive filter på den men er nok gjort mer før jeg fikk bilen. Forrige eier nevnte ingenting om at den var trimmet. Jeg kjører hvertfall veldig greit fra e36-325I m/trimchip og eff.anl. Og i tillegg har jeg da funnet ut at jeg har 3.45 utv. i bakakselen... dvs. høyere toppfart. Har ikke mer enn 3000rpm v/130km/t... | |
| Okej...då har du typ samma mods som jag har på min 325..!!! | |
| Bara undrar hur mycket ett sportsystem kan göra på en 325:a?? tänkte på effekten... typ 2tums eller 2,5 tums... | |
| Efter att ha läst tester om hur bra g-techen funkar så borde man ju inse att den är värdelös... När den ändå mäter fel på upp till 10% så måste det ju till och med funka bättre med vanligt tidtagarur. När en 540i med 286hk och 170hk/ton gör 0-100 på 6.8 så har jag lite svårt att tro en "simpel" 325:a skulle klara sprinten på 7.0-7.2s. Även om den har "rensad kat"... | |
| Anders Alj: när du säger en "simpel" 325 gör sprinten på 7,0-7,2 sek..syftar du på mig då? om du gör de så gör den de på 7 sek + att ja har lite mer mods än rensad katt... | |
|
Min BMW 325 Touring gör 0-100 på 6.14 sek och 0-402m på 14.25 sek. Men den är trimmad och jag körde med g-tech. Man får lägga på ca 8-10% på tiderna. Men en Touring är oxå tyngre och större.mbengan |
|
Lotus Samuel |
Lite offtopic men g-techen funkar mycket bra, vad många inte fattar är att den mäter 0-60mph=96km/h Därför felar den cirka 10% 0-100. 0-402m stämmer den. Jag körde 7.22 med G-techen med 325:an innan turbokonverteringen. Med turbo har jag inte mätt men hoppas på under 6s (5,5 med g-tech ;) |
| Bengan:Va har du för trim på din 325T eftersom den för 0-100 på 6,14 sek...?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.