AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.008

Va gör era E30 325:or 0-100 på...

Sida 2 av 3
Japp,min 325 e lite trimmad + att den har mindre utväxling...låter inte 7,2-7,3 sek troligt då?
328Mats
Crazy snabbt, woov vad har du för trimm LazerEye..??
Vill ha...

/ Matsa
Tycker själv tiden låter lite för låg även fast ja har lite trim...ska testa snart igen!
Jag har lättare i utväxling i lådan=kommer snabbare upp i fart,sen har jag:sportsystem,öppetluftfilter och rensad kat...blir typ 200hk i bilen...
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Har själv inte en så pass snabb bil som 325, min 525 tar nog 13 blankt på sig.....då är jag hård med kopplingen ska ni veta.

Har open air filter och sportsystem så den borde ligga på 150 hk mot originalets ca 170.

Nu ska jag ut och få spö av grannens Toyota Corolla 1.6
Du har ju likadan motor som ja i botten,men bara att du har en lite tyngre bil än va ja har...så du borde väl klara de på 10sek iaf...13 låter lite väl mycket...
LazerEye; Att rensa katten på en 325:a är onödigt (bara så att du vet) läste ett test om den och just på 325:an blir det ingen prestandaökning!

/Manray/
Blev faktiskt en lite hjälp att ta bort katten,men ytterst lite...skulle ta bort framljuddäparen så ja tog bort katten på samma gång,men ska nog sätta dit den igen eftersom den inte går igenom bes utan den...
Bättre vrid blev det ju utan katt.
Men att sportsystem, filter och rensad katt ger 30hk , låter lite mycket.....

Mvh
Patrik 325i -92
Har trimchip i bettan oxå!!
sandgren:Hur många kusar har du i din då?
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Jag har lite mods på min bil å dom gav 36 riktiga kusar (uppmätt)
Oftast bruka de som står att grejer ger är lite väl i översta kant...
Dekker:Va har du för mods på din bil då?
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Har själv många mods polare, de är inte så intresserade av bilar...speciellt inte BMW....de kör mest omkring på sina scootrar..

Nä, jag skulle aldrig sätt på en massa mods på min bil...gränslandet mella demokrati och anarki har aldrig varit min grej....

Ha det bra / Wallace
Varför skulle du inte kunna tänka dig att sätta på "mods" på din för??
Om dina polare kör runt på scooter,hur gammal kan du va då igentligen...???
Visa användare
533
Jackass
523i -99
han måste vara en "pappas pojke" ute med hans visakort o tjackar fetingbilen men ändå fattar inget om bilar....
man ska inte ta bort katen man kan rensa den sen när man ska till SBP så häller man i typ 2 flasker k-sprit
på typ halv tank

Dom 3 B:en-------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
-----------------------
----M-Power-----------
-FtpServer-217.211.204.234
--------------------
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Jag tror vi inte vi syftar på sammma typ av mods.....man bör nog vara litet äldre för att förstå mitt tidigare inlägg...fråga era föräldrar vad mods är....

Den typ av scooter ni tänker på har inget med mods att göra....men visst har jag lite modifikationer på min bil...inget fel med det.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
d står nog här till vänster
<-------------------
Smidda högkomp kolvar, trimchip, sportluftfilter, trimkam, headers grenrör...
Gemini__
En förklaring till Wallace typ av mods =)

Saxat från Stockholms läns museum, via deras hemsida.

"Mods var en ungdomsrörelse på 60-talet som senare kallades för hippiens föregångare. Typiska kläder för modsen var stora säckiga arméjackor, jeans som var uppvikta och sandaler. Flickorna hade ofta långt rakt hår medan killarna hade beatles-frisyrer. Modsen ställde sig vid sidan av det ordnade samhället och gjorde uppror mot statustänkandet"

//Tompa
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Helt rätt Gemini_

Jag gjorde ett litet tafat försök att verka rolig när det snackades om mods på bilar...

Ha en bra kväll / Wallace
Niclas85:Fungerar verkligen de där med k-sprit hos SBP?? hur går bilen om man häller i sånt där?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.