AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.416

Billig e39 M5

Hej allihopa kikade lite på blocket häromdan och hittade en annons som fick mig att höja ögonbrynen; Länk

Blev minst sagt förvånad över det låga priset, är det någon som vet något om denna bil?

Mvh
Lasse Karlsson
Tjena Marvelous!

Vet inget om bilen, men 100 papp känns inte alls orealistiskt! Sålde min 01:a import 11000 mil för 143.000 alldeles nyligen, och denna är ju 2 år äldre och med massor av mera mil. Frågan är om han ens får dessa pengar när han säljer!

Känns som M5 E39 är alldeles för "vanlig" i dagens läge, och att man får "dumpa" priserna rejält för att kunna sälja!

HA DET!

modolasse
ok tack för svar..Är lite sugen på en M5 bil. Har kollat väldigt mycket på e34 M5:an och den är jag förtjust i men hänger upp mig på att det faktiskt börjar bli en gammal bil..Har därför även börjat spana in M5 e39:or. Hade tänkt ha bilen som första bil och bruksbil, jag kör inte överdrivet mycket. Och det känns som om den nyare e39 står sig bättre till det ändamålet. Eller är den bra som bruksbil överhuvudtaget? Är tacksam för alla svar och tips angående detta och finns vetskap om någon bra M5 så tipsa gärna! Behöver inte vara en lågmilare eller utställningsobjekt men heller inte alltför sliten och långkörd.

Mvh
Hej

M5 e39 är en mycket trevlig bil och funkar bra att använda som bruksbil. Den vill ju ha en del bränsle men det beror mest på hur man kör.
Sen är den ju lite dyrare att äga än andra "vanliga BMW bilar" men en prioriteringssak :-) Försök hitta en bil som inte är moddad.

Lycka till med bilköpet.
Tack för svar. En BMW M5 är min drömbil och vill verkligen ha en men samtidigt så är jag reserverad och vill inte stressa med ett köp, men nån gång så hittar jag säkert en bra. Vet ni om det finns några spårsändare på dessa bilar, tror att det är viktigt för en del försäkringsbolag. Undrar även om en en halvförsäkring räcker på en bil av denna kalibern eller är det bäst att köra på en helförsäkring?

Förresten, nu för en stund sen spanade jag runt lite på mobile.de och sökte bmw M5 1999-2004 och nästan överst kom en träff med en svart 00'a med vad jag kan förstå nästan all utrustning och med endast 40,000 km på mätaren och ett pris på 3.999 euro..Står ingenting heller om att den skulle ha några fel.. Verkar inte den bilen jävligt skum?

Mvh Michael

Angående försäkring vill du nog ha minst vagnskade försäkring vilket innebär helförsäkring. Tycker det är lite för mycket risk på en bil över 100k strecket att inte ha det.
Jag håller inte med om att man får "dumpa" priserna rejält för att kunna sälja.

En kompis till mig köpte sin M5 i vintras för 120.000 kr och sålde för samma pengar i slutet av maj.

Det är nog väldigt mycket upp till vilken bil det är. 01:or som saknar PDC kanske är svårare att bli av med ;-)

Mvh Philip
Buspelle
M5 E39 är en helt fantastisk bil som enligt min uppfattning egentligen är undervärderad jmf mycket annat. Den går att använda till allt; som bruksbil, som banbil, snäll som ett lam så frun kan köra ungarna till dagis utan problem och dessutom snygg och i grunden väldigt robust.

Sammanfattningsvis kan man säga att det går att hitta en kanon bil för väldigt rimliga pengar, men precis som vanligt bör man ta tid på sig för att hitta rätt exemplar. Det finns vrak, men det finns ocksaå många fina bilar. Många mil verkar allmänt inte vara något problem för M5an, utan det är hur den är skött som sållar agnarna från vetet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.