|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Ganska hyfsat snabb 431 km/h, tror att det skulle räcka för mig iallafall. Undrar vilken tillverkare som blir först över 500 km/h. | |
| grymmt cool.. ska vi tippa på att 90procent går till dubai eller?? | |
| Vad sägs on denna då Länk | |
| jag tackar inte nej till den heller henkez =) | |
|
Jänkaren kommer aldrig att bli verklighet, 2000HK är mycket värme också. Veyron med bara 1001HK har 10st kylare (säkert väldigt små) Och som sagts, däcken håller inte heller... |
|
|
När ni pratar om att det inte skulle gå pga däck, spillvärme från motorer osv så jämför med topfueldragsters. Okej, det är tävlingsredskap men du kan ha väldigt korta serviceintervaller på "gatbil" med, om ägarna är villiga att betala för det. Så jag tror ingalunda att vi kommer nå ett maxtak på vad som är möjligt i effekt och hastighet inom snar framtid. |
|
|
Topfueldragsters har ingen kylare, motorn rivs efter bara 5min och renoveras, den är sopslut ... en kylare som tar bort värmen från motorn skulle vara tok för stort. Gummit sitter bultat i fälgen och det är inte någon däck man kör ute på landsvägarna, och slitbanan är nästan 3 gånger tjockare än valfri Nokian sula. Men nu är det dom där dragster som ser ut som en kanot med vinge och feta däck bak och cykelhjul fram. OCH jag är ingen expert, har inte ens luktat på en dragster än mindre sett en sådan i verkliga livet.. utan detta är någon jag mins vad min fordonslärare prata gärna om under lektionerna, han körde amatördrag i eskilstuna med en Corvette Stingray 1968 conv. |
|
|
Förvisso Ismo, men det är bara teknikfrågor som kan lösas. Det är inte fysiskt omöjligt med snabbare, ännu mer effektstinna bilar. Serviceintervallerna kortas såklart, redan Veyrons serviceschema är rätt kostsamt med fälgbyte vid 1500mil bara för att... Det jag menar är att finns det en marknad för snabbare bilar så kommer de att utvecklas. Förresten borde alla motorintresserade någon gång se en tävling med topfuel. Jag tror inte att någon motorsport kan ge det sinnesintrycket man får som åskådare. |
|
Ekin |
Säkert går det att ta ut 2000hk. Formel 1 bilarna hade ju 1400+ med turbo redan på 80-talet! Vad tror ni dom skulle åstadkomma om det inte skulle finnas regler som stoppade dom? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.