AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.075

Eftermontera autoavbländande innerbackspegel i E38 ?

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Jag har fått tag i en automatiskt avbländande innerbackspegel till min E38a och tänkte göra en uppgradering från den manuella varianten. Min bil är en 96a och donatorn en 98a utan regnsensor.

Tyvärr fick jag inte med kabeln till spegeln och BMW säger att kabelsatsen inte finns att beställa längre. Kabeln eller åtminstone den del av kabeln med kontakten/pluggen till spegeln har jag kanske på gång från en skrot.

Är det någon som gjort denna "operation" tidigare som vet vart kabeln ansluts? Är det något kablage fördraget upp i takregionen eller måste man ner i instrumentpanel, box etc. ? Jag vill ju allra helst göra allt i original med rätt kablage om det är möjligt men jag bara får kontakten/pluggen till spegeln kan man ansluta till +12v vid innerbelysningen?

/Stefan

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Gjorde en liknande "uppgradering" på min E32:a där jag monterade en spegel från E38. Tog 12V från belysningen i takluckeknappen

Mvh. Patric, BMWCS #4598
På min E36 323ti var det fördraget, så även på min Gamla E34 530-89
Det är ju bara att se efter, Tar max 30s

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Jag har gjort det på min 750iL 1999. Det brun och röd tror jag som skall matas med 12V. Jag hittade inte 12V att ta på min bil (ville att tändningen skulle styra), Däremot fanns det 2V (till de små lysdioderna) så jag fick sätta dit en transistor som öppnade 12V med hjälp av 2V styrsignalen. Alternativet är att kämpa på och göra allt original men då får du plocka ner massor av inredning. Orginal styrs även ytterbackspeglarna av innerbackspegeln så då får du fixa dessa också.. och dra kablar dit...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.