|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar jag bli jävligt less på skiten.. Jag har en 5HP18 låda steptronic med så kallad life time oil i bilen.. Men oljan på lådan är ur för klåparen som ägt bilen inann mig har tömt den på olja när han haft ur motorn . Då motorn rasat. Nu har jag ny motor i bilen .. Och dum som jag var så tänkte jag inte på att fylla på olja i lådan inann jag monterade allt .. Nu kan jag inte fylla på olja för inget går av mina lösningar .. kom gärna med förslag .. | |
|
Vad är det som inte går? Kan vara bra att skriva så ingen annan kommer med samma tips som du redan provat. Kortfattat: Dessa automatlådor är ju tyvärr inte gjorda för att "bara fylla på sen är de klart". Utan du måste göra det i omgångar och gå igenom alla lägen och så måste du fylla i oljan vid en viss oljetemperatur i lådan samt att oljan du fyller i måste hålla en temp på i alla fall över 20 grader. Det finns utförlig beskrivning bland mekartipsen om hur du gör när du ska fylla i oljan i lådan. Nivåkontroll: Länk Oljebyte i lådan: Länk |
|
|
Det är löst nu bytade tråg påfylnads pluggen var kass så jag bytade tråg.. Oljan hade en temp på ca 40grader |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.