|
|
|
|---|---|
|
Efter att jag besiktade bilen märkte jag att jag fått ett helmyskofel på bränsleförbrukningen i färddatorn. Den är omvänd :-) När jag åker lungt ökar förbrukningen enligt den, när jag gasar, minskar den. Vad har hänt, och hur kan man fixa det? Jag har sökt här men tyvärr inte hittat nått liknande fenomen. | |
| Du har inte ställt om den till amerikansk mätning, dvs sträcka/förbrukning i st f normala förbrukning/sträcka? | |
|
Nej, funderade på det jag med, men den stod rätt. Grejen är den att 2ggr tidigare när jag startat bilen har datorn spökat lite, en gång när jag startade bilen fick jag en meny med helmysko färget och typsnitt, plus flera setupalternativ, bland annat hade jag Franska, Italienska och flera andra språk också förutom Tyska och Engelska som jag har vanligtsvis, sen en gång statade den inte alls, förren nästa gång kag startade bilen. |
|
|
Det där felet har jag också haft utan att komma fram till ngn lösning. Ha varit trevligt om ngn kunnig person kunde förklara fenomenet. |
|
|
Faktiskt så löste det sig, jag kopplade från batteriet ett tag. Sen fungerade den som den skulle. |
|
|
jag har samma på min 735a men den 0 ställer trippmätaren o byter språk ecometern funkar i bland men förbrukningen funkar i datorn |
|
| vad är det som styr dessa funktiner,reler,boxar ? | |
| Mitt löste sig vid reset med PA-Soft BMWscanner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.