|
|
|
|---|---|
|
Jag har noterat att de flesta e90 är utan hajfena på taket. Med vilken utrustning monterades hajfenan? Anledningen till frågan är att jag har inte GPS eller telefon (vad jag vet) men det finns hajfena på min bil. | |
|
Jag är rätt säker på att den kommer med GPS, men du har väl den i så fall för att förra ägaren tyckte att den var snygg... |
|
|
GPS och/eller handsfree. "BMW six appeal" |
|
| Jag har hajfena på bil med handsfree men ej navi. Så bood's regel verkar stämma. | |
|
Tack för infon. Då bör jag alltså ha förberedelse för telefon i min bil. Det är positivt, för jag förstått att det är rimligt att eftermontera bluetooth om man har telefonförberedelse. |
|
|
Men du har inte redan BT handsfree? På min förra 120d hade jag telefonförberedelse, men ej handsfree eller navi, och den hade vanlig sprötantenn... |
|
|
Din BMW verkstad kan svara på vilken utrustning du har. Tala bara om regnummer. Jag tycker också det verkar som du redan har blåtand. "BMW six appeal" |
|
|
Jag tror inte att jag har det, men det skulle ju inte bara vara lite pinsamt om jag har blåtand utan att veta om det:) Hur ser jag det och hur aktiverar man blåtanden i E90? (Jag har inte instruktionsboken tillgänglig för tillfället.) Jag har blåtand i E60:an oh där går det inte att undvika att hitta den via menyerna i I-driven, **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Tryck på knappen "Menu" (den stora knappen till höger om CD-inkastet) och Bluetooth bör finnas med i menyn som dyker upp. | |
|
Tyvärr har jag inte blåtand. Tydligen tyckte första ägaren om hajfenan trots att den inte har någon funktion då. Tack för hjälpen! |
|
|
Så här tror jag att det är... Följande bilar har hajfena E9* Alla bilar sommar har något av Båtand Blåtand förberedelse Navi Digitalradio E9* från -10 har alla fena E6* alla Mvh, Erik |
|
| Nä inte alla 2010 har hajfena..inte min iaf. | |
|
ok, inga fenor på alla tior men min kommer ha det. Vet ej om det beror på motor eller vad det har med att göra men jag har inte beställlt något ovan. Mvh, Erik |
|
|
Intressant tråd. Har själv hajfena på min E91 men ingen Navi, telefon eller Bluetooth. Betyder det att jag har förberett för Bluetooth och vad innebär det i så fall? |
|
|
Grandy, det tycker jag också :) (Länk Funderar på om det kan ha med taklucka att göra? Har du det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.