|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har någon något bra tips om hur man skulle få tanklocket att sitta på plats utan att behöva beställa BMW original delar? Just nu vill det inte hållas helt fast utan "fjädersystemet" har gett sig och locket är ungefär 0,5-1,0 cm öppet hela tiden. Inte snyggt :( Vill ju inte heller köra med typ dubbelsidig tejp eller dylikt.. Sen angående tanklocket ännu så även låsmekanismen fungerar inte heller som den skall. Visst skall det sjkuta ut en pigg som "låser" själva locket när man låser bilen? Kommer inte ut någon pigg på min bil, men man känner med fingret att någonting händer där som piggen borde komma ut.. Någon som haft liknande problem? Tack på förhand.. | |
| Är fjädern trasig? Om inte så smörj upp mekanismen inklusive fjädern. Det bör räcka för att fixa tanklocket så det hålls stängt! | |
| Den är inte trasig, men det är ju ingen vanlig fjäder precis heller. Kan se om jag får en bild hit lite senare. | |
|
Tja, Har samma med fjädern på mitt tanklock, stänger inte sista 0.5-1cm. har även gjort det som sagts ovan dvs smörjt upp och böjt tillbaka, men tror att fjäderstålet gett upp för det fungerade i en vecka ungefär... sen gav den upp igen, skall beställa/köpa ny fjäderpinne nästa gång ja e på BMW... vad gäller låsanårdningen har du helt rätt det skall komma ut en pigg ca 1cm, har du kollat inifrån bakluckn? tror man skall se den lilla mojengen bakom klädseln låter som den hoppat ur sitt fäste eller nått bara, om du får en reaktion i hålet när du låser... /M |
|
|
Smörjade idag mekanismen och verkar fungera för tillfället åtminstone :) Får se ifall det håller i mer än en vecka.. Låset fungerar dock inte och provade att ta bort det lilla facket (första hjälp o dylikt) till höger i bakluckan ovanför batteriet för att se ifall man skulle sluppit till låsmekanismen därifrån, men icke sa Nicke. Man måste alltså få bort klädseln för att komma till? Har även En CD-växlare som befinner sig på ganska olämplig plats :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.