AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
828

BMW E30 325 ...ljud..

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Är det någon mer än jag som har den klonkande ljudet från växellådan? ingående axelns lager som är kass ? ...Börjar bli trött på det..låter som en tröska...

Christian
Ja har också de ljudet på min 325:a,men när man trycker in kopplingen så försvinner ljudet...skit jobbigt!!
Ro
131
RodM
320i -86
sök på "urtramningslager".

..::Robban::..
sh
820
shu!
525i -91
Jag är mycket skeptiskt till att det kan vara urtrampningslagret som e slut. För är urtrampningslagret slut så tappar man väl bara trycket till koplingen?..

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag är inne på tredje sommaren med min 323:a och den har rasslat från lådan sedan början...(nytt urtampningslager från första säsongen)...däremot så verkar det inte hända mer trots att jag gasar friskt...Nån skrev hör tidigare på forumet att det kan vara ingående lagret eller bottenstocken...Nån som bytt lager där och fått tyst på lådan..?

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
Ja har kört över 5000 mil min låda o det olud ni beskriver...Förmodligen e de bottenstockens lager som e slitna men de e bara o köra på,har hört efter med flera duktiga mekar o de sa att på min bil(värd typ 8-10000) skulle de inte byta lådan ifall det var deras bil...De lustiga e ju att lådan e helt tyst när bilen e kall,dvs oljan tjockflytande,men så fort den blir varm så "skallrar den som en orm"...Ja har dock lärt mig att leva med oljudet....

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Hmm..jo..Min låter som en hel orkester nu fan...tickar som ett helvete..och det dunkar från vxl lådan.. Men det i vxl lådan.. Vad ska man göra ????

Christian
Stephan Olson
Min 325 har haft det där rasslande ljudet när kopplingen inte är nedtryckt sedan den var ny.
Låter likadant 22000 mil senare....
Det är nog inget att oroa sig för.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Men ahH !

Hur mkt kan det kosta ? vad kostar det här lagret ? arbete lär kosta plenty muchos..

Christian
Freemart
Har samma problem med min 325:a och jag har forskat lite och kommit fram till att det är lagret på ingående axel till växellådan som någon redan har sagt här. Jag har också pratat med en lokal verkstad (ej bmw-verkstad) och han ville ha ungefär 3500 spänn för att byta lagret men av allt att dömma verkar det inte vara nån fara för lådan att det skrammlar lite. Lite roligt skulle det vara att få höra sexans muller istället för ett tröskverk så jag ska nog lämna in den eller göra jobbet själv
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.