AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.241

325xi KVD, skruvad?

st
26
stiffler10
325XiA Touring -06
Hej,

Är spekulant på en 325xi som finns på kvd. Rätt utrustning m.m. Enligt KVD ska den ha gått 8600 mil. Men om man tittar på förarsätet så känns skinnklädseln väldigt sliten (?). Nån här som har skinn i sin BMW som kan säga om den ser normalt sliten ut eller om den verkar vara lite väl sliten för dessa mil.

www.kvd.se/

hälsningar

A
Den slitna läderklädseln verkar inte alltför förvånande om man ser till hur bilen ser ut utvändigt med skav, repor och sönderkörda stötfångare. Det framgår att bilen har varit en företagsbil, då den säljs åt ett företag och tyvärr är inte alla som nyttjar dessa rädda om dem. Den har 4 stämplar i servicehäftet och om dessa är äkta har bilen säkerligen enbart gått ~8600 mil.
Er
31
Erik M-Sport
BMW 330 xdA -10 Sport Edition Bluewater Metallic
Min lemonskinn började bli sliten på "sidokuddarna" på min kärra vi de milen. Då får jag annse att jag sköter min bil noga. Jag har i prinsip kör alla 12000 mil själv. Lite synd att BMW kanske har valt ett för billigt skinn...

Ps. Mr.Cap sköter städning var 14 dag, samt skinnbehandling när de förslår det.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Sportstolarna i skinn på vår 325 syns inte att de är använda.
Bara 16000 mil.
Men vet, inte minst på företagsbilar, att många är nerkörda, nedslitna, misshandlade, maskintvättade till 90%, eller att småungarna får "tvätta" bilen mot ersättning. Inte för inte som rekonditioneringsfirmorma har många företagsbilar/kunder, och de skakar på sina huvud när 2-3 år gamla bilar i 350`+ klassen ser ut som om de gått i Sahara i 10 år.
Har arbetat på ett flertal företag och de välskötta företagsbilarna oberoende tjänste/förmånsbil är i stark minoritet.

Byta upp sig? Till vad då?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det ser ju ut som att trådskaparen vann auktionen, så han kan inte ha varit alltför bekymrad över skicket/miltalet.

Mvh/ Niclas
st
26
stiffler10
325XiA Touring -06
Jo stämmer. Var å tittade på bilen igår och måste säga att skicket var avsevärt mycket bättre i verkligheten än vad beskrivningen gav intryck av. Var iofs en parkeringsskada fram men fått en offert av smart repair som fixar till den för 3500. tack för input iallafall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.