AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.112

turbo konvertera e34 540 singel eller twin?

Ch
9
ChuckNorris
BMW 540i -94
Tja, fundera på turbo till 540, va skulle rekomenderas?
2st för typ 2 liter motorer, eller en stor, eller 2 med annan motor volum än för 2 liter?
tänkte göra som så att inte komp sänka, utan bara ladda typ 03-04 kanske.

eller kom med andra förslag.
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Kika in här för lite mer överladdad inriktning :)

Länk

Mvh

oo=00=oo
du är kanske medveten om att du förmodligen blir tvungen o sätta den där bak jämte tanken? o twin chargers får nog fan inte plats.. eller ja det blir tajt iallafall inte i motorrummet skulle jag tro!

men försök plocka bort lite grejs o sätt den i motorn så blir jag duktigt imponerad :) en är väl vad som får plats antar jag räcker gott o väl.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
ett kompressorkit skulle jag tippa på är nåt som är genomförbart om man nu inte vill bygga om hela motorrummet.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

När jag va inne på turbo hade jag tänkt en stor där luftfiltret sitter, det är inga problem att få plats med. Ska du ha dubbla får du troligtvis flytta servobehållaren och ABS-enheten. Då får man nog plats med 2 små, 1 på varje sida.
si
87
silvermclojd
audi s4 kompressor
bmw e36 328
Tiasz:men försök plocka bort lite grejs o sätt den i motorn så blir jag duktigt imponerad :) en är väl vad som får plats antar jag räcker gott o väl.

Antar att det räcker? Det ger ju inte mer effekt att ha dubbelturbo. Fördelen med det är ju att du får en kort spolupp tid/ ladd på engång.

Men Om jag skulle bygga så skulle det bli med en. Monterad över motorn:P

300zx Twinturbo åkarn.

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
v8orna tycker väl inte direkt om speciellt mycket laddtryck utan att ha bankat i stålfoder..
silvermclojd: jo men det jag menade med det var att en "stor" turbo får plats lättare än 2 små.. förstår din vink.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Ja, får du i 2 snäckor där i motorrummet så kan man nog garantera dig att du lär bli välkänd med ditt bygge.. Skulle också bli väldigt impad om du lyckades!
Och med det sagt så hoppas jag att du lyckas, för det är alltid kul att se sådant hända!

Cykeltjuv, är väl ingen motor som tycker om mycket laddtryck utan inre modifieringar.. :) Kör man på ett lägre laddtryck så borde det ju hålla rätt bra (i alla fall om du har alusil v8an och _inte_ den v8an som BMW en gång i tiden återkallade pga dåliga cylinderfoder gjort av nikasil), men självklart håller det ju aldrig lika bra som orginal.. Om man låter allt vara orört.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.