|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har problem med att min koppling inte vill fungera, pedalen är det inget motstånd i, och det har läckt ifrån slavcylindern, även ifrån sprängkåpan tror jag det är, men iaf har bytat slavcylindern men det hjälpte inte, försökte lufta systemet i säkert en halv timme men utan resultat. Så nu är jag säker på att den måste dra in luft ifrån någonstans. Någon som råkat ut för samma sak eller någon som kan komma med lite tips och trick? BMW 520I -90 MVH Robin Andersson | |
|
Det kan vara väldigt klurigt att lufta kopplingen på dessa BMW's emellanåt då luften vill ta sin naturliga väg och stiga uppåt medans man luftar ur vätskan nedåt. Så oftast brukar luften som finns i systemet stanna kvar där imellan när man luftar och därav blir det aldrig ordentligt luftat. Naturens lagar kan vara lite besvärliga ibland! Det du kan göra är att öppna nippeln och låta det självrinna en timme för säkerhetsskull, men kolla imellanåt så att nivån är korrekt i behållaren när det håller på att rinna. Skulle inte det funka så är det här det absolut bästa tipset för att verkligen se till att man får ut all luft: Fixa en oljekanna eller något du kan trycka upp vätskan med. Ta en slang som passar på kannan och till nippeln. Öppna bromsvätskebehållaren innan du börjar pumpa upp vätskan där underifrån, och givetvis öppna nippeln, pumpa på tills du känner att det har gått igenom hela systemet och upp (krävs inte mycket vätska). Och se absolut till så att du inte pumpar ut all vätska så att du får luftbubblor när de börjar ta slut i kannan då är de bara börja om. Alternativt att man gör en egen luftare av en gammal petflaska och lufttryck med att göra 2 hål i petflaskan för slangar där ena tar emot lufftrycket och andra trycker ut vätskan. Måste dock vara helt tätt för att det ska fungera. Fast det kanske är lite överkurs. |
|
| ÅÅhhh tackar:D Ska ut direkt och sätta igång:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.