AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.166

Importera från lettland, hjälp!

Visa användare
63
kallewallingstam
Honda CR-V
Bmw 325 turbo
Hejsan!
Har en bmw 330 cab på g i lettland hos en handlare men behöver mera kött på benen ang. importen innan jag ger mig iväg och kollar på den.

Det är som sagt en helt original 330 cab som en säljare ska sälja i Riga. Allting är schyst med den och säljaren verkar vara engagerad och trevlig. Men det jag är osäker på är själva importen. Är det som att ta hem en bil från tyskland, att när jag kommer dit så hjälper han mig med "exportskyltar", jag löser en tillfällig trafikförsäkring på chassinumret och sen brummar hemmåt. Sen när jag väl är hemma så är det bara att beställa en reg. besiktningstid och besiktiga den så är det klart sen?

Eller är det något annat när det är från lettland?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh kalle
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Trafikförsäkring skaffar man på Zulassung i Tyskland, samma ställe som man köper exportskyltar. Där registrera de även dig som ägare och avregistrera nuvarande ägaren och kontrollerar att personuppgifter och bilen matchar nuvarande ägare innan skrevs på dig. Man måste även ha passet med sig det fungerar inte med körkort. Så är det i Tyskland, men sist jag skulle registrera en Mercedes som jag köpte i Tyskland bilprovningen krävde papper på avgasvärden från Tyskland av mig och den hade jag inte fått med mig, men det gick bra den gången. Tydligen är det krav nu att du ska ha papper på avgasvärden från import-land med dig vid registrering och besiktning i Sverige. Borde väl vara samma sak från Lettland.

Glöm bara inte original regbevist. :)
Visa användare
63
kallewallingstam
Honda CR-V
Bmw 325 turbo
Var det en original merca eller en AMG? För det borde ju inte vara nå andra standarder på en e46 där eller här?
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Jag skulle ta med mig 2-3 kompisar för att göra den affären..rånrisken e rätt stor i ett land som är nära konkurs.

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.