|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Får värme i kupen på min bil tempen är stabil i början men efter ett tag stiger den. Har även jävlgt högt tryck i kylslangarna. Vattenpump, termostat o kylarlock e nytt. Spolat hela systemet. Inget stopp nånstans. Börjar fundera på om det är problem med luft i systemet? Vad tror ni? | |
|
Våra bilar är lite svåra med luft! Jag gjorde följande, Borrade ett litet hål i termostaten 2-3 mm vid pilen, flytande packning till termostat huset, den kräver det så det blir tätt i huset. Fyll på vatten i kylaren, skruva av luftningsskruven vid termostathuset, jag tog en liten tratt och tryckte i hålet. Starta motorn och fyll på vatten tills vattnet vill rinna ut skruva på pluggen igen. Allt klart ;) Du kan också hissa upp bilen där framme så letar sig luften ut lättare. Lycka till. |
|
| Jo tack jag har nog fan märkt problemet med luft. Dessutom är min bil sänkt fram vilket gör det ännu jobbigare antar jag. Vet att lagret i rämspånnaren är lite halvdåligt så jag har beställt en ny. Får den imorgon. Grejade lite med bilen igår och lyckades få cirkulation o körde 2.5 mil. Vågar inte ta den bilen till jobbet så jag får provköra lite till idag. | |
| Jag hade samma problem som du, körde ca 2,5 mil sedan gick motorn värm och då är det en luftbubbla som ställer sig i pumpen så det inte blir någon cirkulation på glykolen men jag löste problemet som jag förklarade. | |
| Jo jag har löst det nu. Bara så jävla jobbigt o inte kunna lita på bilen riktigt. Men men... | |
| Du ska se att problemet kommer tillbaka om sisådär en 1.000 mil, tyvärr. | |
| Jo det kommer det säkert göra men vafan kan det bero på? Helt cepe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.