|
|
|
|---|---|
|
Har en e46 323ci -99. Bytt ut bmws radio och kör med slutsteg i skuffen för bas och högtalarna. Fick problem med störningar i ljudet och stannade för röra på lågnivå ingången till steget då det glappar där. Men när jag satte mej i bilen igen hade ABS & ASC och (!) tänds? någon störning som slagit ut ABS modulen när jag rörde i lågnivån mellan radio/slutsteg? Har mätt alla ABS givare utom vänster bak, har runt 1000ohm så verkar riktigt tror jag. Alla tre säkringar i handskfacket är hela. Farthållaren fungerar inte heller men hastighet och bränsle/km är riktigt. Carsoft säger : 115 ABS/ASC internal error 118 Electromagnetic or mecanical influence on wheel speed signal. Har även nyss (400mil sen) bytt fälgar, fjädrar och stöt dämpare ifall det kan påverka något. ASC ville hoppa in ibland vid acceleration utan att det var hjulspinn just när jag bytt fälgarna men det gick över och har inte haft problem med något annars. Vad kan ha hänt? finns det mer än dom säkringarna i bilen eller ett relä att felsöka? Eller återstår bara leta reda på ABS modulen och skicka den på service, var isf? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.