AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
882

inbrottsförsök e36 coupe

wi
61
wikz
328iA coupe -96
Suck...
Varit ute i skärgården i helgen och parkerat vid årsta havsbad... Så när vi kom tillbaks så hade någon försökt bryta sig in via låset på förardörren. Tack och lov har jag inte hittat några större skador runtomkring men fan vad tröttsamt sånt här är...
Nu undrar jag ju hur man löser på bästa sätt... ska man köpa en ny cylinder på bmw(om det nu går?) eller ska man satsa på något helt kit från skroten?

Mvh
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tja,

Trist att höra om sånt här...

det jag gjorde när 2 av mina lås var brutna på en 325 sedan jag hadde var att köpa hela kittet från en "reservdelsbil" på blocket...

dvs tändning,dörrar,bagagelucka och handskfack :) samt alla nycklar såklart...

Det var det billigaste alternativet jag kom på...

/M
wi
61
wikz
328iA coupe -96
Tack för svaret!
var det mycket klurigt att byta tändningslås?
Lutar åt att jag gör något dylikt också men som sagt, tändningslåset känns spåntant jobbigt att byta men det kanske inte är så farligt?
Har bara lås på förarsida + baklucka såå skönt att inte behöva fixa båda dörrarna iaf.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Länk
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tja ba,

skall inte vara svårare/ klurigare än vad filmen ovan visar... skulle vilja säga att dörrarna e bökigast då det e trångt o pilligt att få ut handtaget, jag bytte endast cylindrarna o fick pilla med det oxå men byter du hela handtaget e de lite mindre pill,

att tänka på är att inte dra ut nyckeln om du pillar ut cylindrarna, då flyger de massa låsstift hit o dit :)

/M
gO
1.407
gOry
335i Touring
man kan ta ut cylindern också, men då ska man han nyckeln i, då trillar inte blecken ut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.