|
|
|
|---|---|
| På min vindruta ser det ut som det sitter någon sorts film på hela rutan men den är bortskuren bakom spegeln kanske man kan säga.. vad är detta för film ? | |
| Hej. Kan det vara någonsorts eftermonterad film? Har då aldrig sett något sådant på någon av mina BMW bilar. Går den att ta bort? blir den repig om du klöser på den? | |
|
Hej Det du har noterat är din bils extrautrustning som kallas klimatkomfortvindruta. Det är ett speciellt skikt som har många fördelar, när du möter bilar i trafiken som har xenonljus så kan du aldrig bli bländad som man kan bli om man har en vanlig framruta. Om du har bilen parkerad i solen så är ju vindrutan som ett förstoringsglas och ordnar så att bilen blir en bastu i vanliga fall, klimatkomfortvindruta tar bort mellan 60-75% av solvärmen som alstras och det kan faktiskt vara riktigt svalkt i bilen även om den stått i solen i flera timmar. Det går även att eftermontera en klimatkomfortvindruta på sin BMW, man säger till glasmästaren då man ska byta ruta, kostnaden blir ett antal hundralappar mer i självrisk, den är lätt värd sina pengar. Mvh Asken |
|
| suck... det är just det glasmästarn har misslyckats med gissningsvis.. | |
|
Om det satt en klimatkomfortruta standardmonterad på din bil så är det bara att åka tillbaka till glasmästaren och säga som i det militära, gör om, gör rätt! Krånglar glasmästaren så kontakta ditt försäkringsbolag och instruerar dom att inte betala glasmästarens jobb förräns det är korrekt utfört. Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
| Dom var väldigt serviceminded så dom löste det utan att man behövde ryta i :) | |
|
Vackert, då är det bara att putsa på instrumentpanelen, smörja in lädret och tvätta bilen då:) Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
| Asken. Kan man verkligen få en klimatkomfortruta för några hundra extra? Icke klimatkomfort kostar ca 2700kr har jag för mig och klimatkomfort ca 5700kr. Åker man inte på hela mellanskillnaden då? Dvs 3000kr (+självrisk). Det bör ju vara så... försäkringsbolagen bjuder ju inte på någonting. | |
|
MagnusSa: Du får prata med din glasmästare, min ordnar iaf det. Mvh Asken |
|
| Min klimatkomfort ruta skulle kosta 465:- mer i självrisk än den dom satt i om jag inte minns fel.. vanliga rutan kostade 1600:- sen har man tilläggsförsäkring på det så man inte behöver betala så mycket alls :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.