AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.149

Baklucka E39 elektronisk öppning

Ro
9
RobertLidstroem
525i Touring -02
Tjenare!

Jag har en 2002 525i touring. Jag köpte den för 2 månader sedan på bilfirma. Då var bakluckan defekt i den mån att den bara hackade sig upp 10cm sen orkade den inte längre. Bilfirman tog hand om detta förra veckan och påstod att den var fixad. Jag hade för bråttom därifrån så jag hann inte prova bakluckan då.

Senare så provade jag den både innifrån knappen och på fjärren. Luckan "klickar upp" någon centimeter sedan måste man ge den lite hjälp (typ rycka lite grand) men sedan orkar den hela vägen upp.

Min fråga är:

Hur SKA bagageluckan fungera när den fungerar som den ska? Ska det räcka med knapptryckning på nyckeln så öppnar den fullt?

Tacksam för svar för att firman ska hinna åtgärda detta innan min 3 månaders garanti går ut :)

//Robban

Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Man ska bara trycka på nyckeln så öppnar den upp helt och hållet sen kan man hålla in samma knapp och så ska den stängas av sig självt med. Om man inte använder knappen på luckan för att stänga.

Åk tillbaka och be dom kolla det igen. Det är egentligen ett lättfixat problem då den styrs "hydrauliskt" med hjälp av typ servo olja som skapar tryck och öppnar upp luckan. Läcker det någonstans där så funkar det oftast inte.

Ro
9
RobertLidstroem
525i Touring -02
Tack så mycket för ditt svar! Då vet jag hur det ska funka :) Det ska de få höra på verkstaden!

Tack igen!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.