|
|
|
|---|---|
|
Har precis importerat en BMW M3 96 där abs lampan lyser. Har idag tagit bort sensorerna och rengjort dem och mätt dem med ohm mätare. Alla visar bra värden men lampan lyser fortfarande. Vad är nästa steg att felsöka? /Johan | |
| Jag tror det är så att man måste nolla/släcka abs lampan via "elektronikboxen". Så även om du eventuellt har åtgärdat felet så lyser lampan tills man nollat felet. | |
|
Ja jag har läst det med men vissa hävdar att systemet nollar sig själv? Nån som vet med säkerhet hur systemet funkar på en 96a? /Johan |
|
| Den nollar inte sig själv om lampan för slitna bromsbelägg börjat lysa och du byter bromsbelägg. | |
|
Nej det är mycket möjligt. Va ute och test körde en sväng och bromsarna låser sig vid kraftig broms. /Johan |
|
|
Lampan släcker sig själv när en ny slitagevarnare för bromsar sätts in ! Samma sak gäller ABS givaren,, lampan slocknar när bilen sätts i rullning och alla sensorer fungerar! |
|
|
Ok. Jag kollade alla givare och alla visade samma motstånd. Kan en givare vara trasig även om det är motstånd i den? /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.