|
|
|
|---|---|
holmis54 |
Vad är en Bmw 325 -92 värd? Den har gått 16 000mil, svart, skinnklädsel, sportstolar, träpaneler, stora ljudsystemet, acc, sänkt nya 18", 16" alu vinterdäck, Defa larm för 4500:-, import 96. Vad kan en sån bil vara värd. Tacksam för svar. |
|
Hej. Jag skulle sälja bilen utan 18". Men ett pris på ca 80.000:- är väl ganska normalt (inkl 18"). /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Likvid |
18" hjulen får du inget extra för om du säljer dessa med bilen. Ta bort 18" och sälj med original fälgarna. Om du har full dok. samt ärlig bil så kan du nog få 55000:- Tyvärr rasar en BMW efter 10000mil i värde. |
holmis54 |
55 000:- Hur kommer det sig då att den inte finns några fullutrustade Bmw 325 -92 i fint skick för 55 000:-, för dom pengarna får du en bil som antingenm gått långt eller är sliten. Så jag vet att den är värd mer än 55 000:-, det är ju bara att kolla på BMW börsen eller bytbil.com eller någon annan stans. MVH/Holmis |
Bjudko |
Jo 55 e nog lite för lite men är bmwbörsen din bibel eller? Ofta är det drömpriser på bilarna där 2000 spermier varje sekund MGB - 67:a Jaguar Daimler 3.6 L 87:a |
holmis54 |
bjudko: Bmwbörsen är inte min bibel och det skrev jag inte heller, jag sa bara att om man tittar på lite olika annonsmarknader så står dom högre i kurs en så. No hard feelings. MVH/Holmis |
percy |
Skulle tippa någonstans mellan 65000-70000. Men hittar du rätt köpare kanske du kanske kan få ett par tusen mer. Sälj fälgarna separat. Lycka till /Pi |
|
Släng ut ett relativt högt pris först och sänk därefter om du inte har redigt bråttom att sälja förstås. Jag fick ut lite av ett fantasipris för min 518iS -88(20000 mil) - 14000 kr. byte av Fläktkoppling, bromsskivor samt stötdämpare stod för dörren dessutom. Sätt ett pris på 75000-80000 först och se hur stort intresset blir. ///Tomas 528i -86 |
|
Likvid |
Dom säljer ju en 325:a med 11000mil för 57000:- på BMW Börsen. Tror nog att 80000:- är högsta laget.... |
|
Likvid: det betyder väl inte att det är omöjligt att försöka? ///Tomas 528i -86 |
|
Orson |
Vem betalar 80 papp för den bilen? Priserna börjar ju på strax över 40 i tyskland inkluderat acc+annat godis. Fast det är klart den siste idioten är ju ännu inte född.... |
|
Hej. Som holmis skrev: Bilen har nya 18" fälgar o däck. Är ej nyimport dvs lättare att försäkra. Mkt utrustning. Man kan inte alltid jämföra tysklandspriser med svenska då säljaren/köparen kanske inte alltid bor i skåne/småland osv... Vissa vill heller ej importera själv pga osäkerhet. "Priserna börjar på stax över 40 i tyskland" - Man kanske inte alltid ska titta på var de börjar, utan för att få en bra prisbild, i mitten nånstans. Fick jag köpa holmis bild för tex 50.000:- med fälgarna, så skulle jag slå till direkt. Men om jag svarar på din fråga igen (holmis), efter att tänkt efter lite... så 60.000:- utan fälgar. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag skulle helt klart försöka sälja till ett högt pris först ändå. Se på BMWBörsen. det finns 325 -92'or som folk begär över 100.000 för!!! Helt galet, men i jämförelse med det är 80.000 inte illa. Jag värdesätter "holmis" bil utefter hur jag skulle göra som säljare, inte som köpare som många resonerar här. ///Tomas 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.