|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om den här. Länk har haft kontakt med säljaren verkar väldigt seriös och fixar alla papper som behövs. Tacksam för svar :) TÖRÖK | |
|
Vet inte vad priserna är i Italien för en 335d men den där känns ju väldigt billig. Hur ligger andra 335d i pris? Om den är mycket billigare än andra 335d skulle jag bli misstänksam. Be om chassienummer och kolla med bmws garantidatabas och se hur långt den rullat om de har haft den inne. Be han faxa upp servicebok och sätt dig och ring runt till de verkstäder den har varit inne hos enligt boken. Sista tipset är väl att inte betala något innan du undersökt bilen och verkligen kontrollerat dess skick. |
|
|
Den ser ju väldigt fin ut och har helt rätt utrustning. Men tänk vilket projekt att få hem den. Är inte folk i regel VÄLDIGT skeptiska till Italienimporterade bilar, den ska ju säljas en dag också. Spar du så mycket pengar med tanke på att du kommer få släppa den väldigt billigt en dag, samt kanske vänta länge på en köpare? Pluss själva jobbet och kostnaden för importen. PLUSS, den har snart gått 10.000mil och då har du ingen maskinskadeförsäkring (om du nu har det på importbilar över huvud taget vet jag ej) och går något sönder blir det dyrkt. En kompis hade en 535 M touring och betalade 78.000kr för reparationer på partikelfilter och diverse elfel och xenon-fel utan en krona från försäkringsbolaget. Tänk även på att försäkringsbolagen vill ha mer för att försäkra den bilen jämfört med en Svensksåld. Jag mår bättre av att ha färre mil och en Svensksåld bil, känns tryggare för mig. |
|
| Största "problemet" är att betala €23K -prut +transaktionskostnader (ett par hundra €). Hör med din bank hur ni ordnar det. Åka ner, prova och köp eller åk hem. Våga och vinn! Uppdatera gärna. | |
|
Fin bil, men kolla så allt verkligen stämmer. Den verkar rätt billig jämnfört med liknande bilar i tex Tyskland. Beg. marknaden för bilar i Italien på en volym på över 2,2 liter (har jag för mig) är ganska kall då årsskatten stiger kraftigt på bilar med "stora" motorer. Bilen saknar värme i stolarna fram, något du kanske inte värdesätter.. :-) Men vilken resa du kommer få hem runt 280 till Västerås! |
|
|
Italienimport är "mindre värd" än tyskimport, men det är ju inte alla köpare som kollar upp sånt innan, eller ens bryr sig, så är bilen bara i gott skick (vilket brukar vara problemet med Italien, de håller generellt sett inte samma klass som tyska) och du är nöjd med priset så är det bara att handla. Betalning går alltid att göra cash, men man kanske inte gillar tanken att åka omkring med 23k€ i plånboken. Annars får det väl bli banköverföring, det finns någon slags expresstjänst som ska gå fortare. Men jag vet bilhandlare som konsekvent kör kontant betalning, lättare att göra snabba affärer då. Jag har själv sålt två bilar till utlandet, i ett fall fick jag förskottsbetalning 100% (!) via banköverföring och i det andra fallet kontanter i handen. |
|
|
Fick chassinr. nu på kvällen ska till m-bilar imorgon så får de göra en bakgrundskoll :) TÖRÖK |
|
| Transaktionsförlusten SEK > € > SEK blir ca 10 KSEK vid €23K om kontanter skall användas och det inte blir affär. Å andra sidan blir det kanske ngr extra nätter i Italien. | |
|
Allting kollat nu milen stämmer fullservad på bmw i Italien. Nu ska allt pappersarbete bli klart oxå. TÖRÖK |
|
| TÖRÖK, hur gick det? Kanske en semester i Italien som egen belöning... | |
Roffa1 |
Han sparar nog till nya turboaggregat x2. Vill minnas de kostar 17.000:-styck plus montering;-) |
|
Italienbilen nedlagd åker istället till belgien nästa vecka och köper en annan 335d med stolsvärme oxå :) TÖRÖK |
|
| Belgien är bra mkt skönare att importera ifrån än italien...:) | |
|
Åker på fredag och hämtar hem en saffir svart metllic 335d -08 touring på dryga 10000mil med allt lulllull som jag vill ha, M-sport, pano tak, shadowline black, 19 tum 193, Navi prof, bluetooth, USB, dragkrok, dieselvärmare, svankstöd, det som saknas är ISOFIX.... Den ägs som firmabil i Belgien som gått på autobahn mellan holland,Tyskland och Belgiensom nu ska bytas till en ny firma bil. Fullservad på BMW :) TÖRÖK |
|
|
Nu står bilen i mitt garage :) Vilken bil har just kört nästan 200 mil och har inget speciellt att klaga på TÖRÖK |
|
|
Grattis till en mkt trevlig bil, upp med bilder (efter ev. tvätt av insekter :-) München |
|
|
Frugan är på kolmården med barnen så hon har kameran. TÖRÖK |
|
| Grattis! | |
|
Här finns lite bilder nu :) Länk Länk Länk Länk Länk TÖRÖK |
|
| Kan du inte lägga upp bilderna på www.photobucket.com istället så att vi som inte har facebook även kan se dem? | |
| Instämmer med föregående talare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.