|
|
|
|---|---|
| Hej,min 325 har börjat ticka på nån ventil hörs det som,inte alltid utan nån gång då och då vid kallstart.det är en 06 och har gått 4700 mil så det finns inga garantier kvar,vad jag undrar över är om man kan få ut nåt från försäkringsbolaget och hur man går tillväga.Vad jag har förstått så är det troligtvis fel i toppen och oljekanalerna.Det blir nog dyrt.Tacksam för svar. | |
|
När byttes oljan senast och vilken olja användes? Jag skulle misstänka att tickandet försvinner om du byter olja (använd en bra olja som är klassad för motorn)! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Oljan byttes i höstas,gått cirka 800 mil, använde shell helix ultra som är longlife 01 klassad,borde väl duga. | |
|
Hör med BMW! Skulle inte säga att hoppet är ute för dig att få det hela åtgärdat, kanske inte genom garanti men ev. genom goodwill? Om du är osäker är BMW-mek:en nog ganska säker på vad som är "N52-tickandet" och vad som är nåt annat. På min lät det mest när den var "kall", men kunde vara borta dagen efter för att återkomma en vecka senare. Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.