AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.621

turbokonvertera med vanos

har en 320 1997 med vanos. men funderar på att sätta i en m52b28. går det att turbokonvertera dom på samma sätt som man gör med m50b25.

alltså kan man använda mls packning från m50 till m52 som ppf säljer?
eller går det inte eftersom motorn har vanos?

eller ska jag köpa mig en m50b25 motor utan vanos lägga i den i 320in. och turbokonvertera den.

men går det att använda en m50b25 icke vanos i min bil som har vanos?? kan man skita i att koppla in den. eller hur gör man
Om du ska köra turbo konvertering så är det m50 motorn som gäller då den har gjutet block istället för aluminium som m52, de klarar knappt 0.5 bar innan det spricker. Hör med Ärtan eller Bäckis på PPF så kan dem säkert hjälpa dig. Grymt duktiga är dem!
Både M50 och M52 har vanos (utom första årmodellen av M50). M50 har gjutjärnsblock som är att föredra vid turbokonvertering.
okey. vad jag har läst så kom alublocken 96- och det finns 328 som är 95or. med gjutjärnsblock.

så jag kan alltså använda mig av ett m50b25 motor med vanos. och turbokonvertera.

men kan jag även använda en motor utan vanos? utan att behöva byta styrsystem. eftersom jag har vanos nu
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Jag har turbo på min 325 vanos -94, funkar kanon, styrboxen är omprogramerad, bla "Greven" på PPF forumet kan förmedla kontakt till en firma som fixar boxen. Jag kan inte använda min omprogramerade box till en icke vanosmotor.
Givetvis fixar du en motor komplett med kabelhärva o styrbox till just den motorn.
okey. vad bra. behöver jag byta kabelhärvan? passar inte den från den motorn jag har nu? m52b20.
"Isåkare" vilken mls packning använder du? ska man använda 3.05mm packningen om man har vanos?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.