|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis införskaffat en burk med Bar`s Leaks för att täta mitt kylsystem på min 525iA -92:a. Är de nån som har några tips? Vart skall man hälla detta? Inte i expansionskärlet eller? Vore glad om jag kunde få nån lösning, jag är trött på den lilla pölen under bilen! BMW nu - BMW för evigt! | |
|
Tjena! Jag använde micros kylartätning till en nissan cherry en gång i tiden, hällde bara i flaskan i kylaren (när den var varm) och körde ett tag sedan var den hur tät som helst. Mvh Jens |
|
|
Leta reda på läckan istället. Har inte haft annat än bekymmer med dessa tätningsmedel såsom igensatta värmepaket och kylare(varmgång på sommaren och dålig värme på vintern). Tätningsmedel är en nödlösning! W |
|
| Jag har haft en läcka troligtvis i värme paketet på höger sida, fuktig luft kom in i kupén och kylarvätskan försvann ju naturligtvis,,, hällde i en burk bar's leaks,obs hällde det i kylar slangen ut från kylaren, så burkinnehållet slipper gå igenom hela kylaren och eventuellt täppa till kanaler i den eftersom mitt läckage var i värmepaketet, nu har jag inga problem med fuktig luft in i kupén ,, men kylarvätskan försvinner,, var vet ja inte,,, kan inte hitta någon som helst läckage,, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.