AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
941

Kylartätning

mo
10
modig
525iA -92
Jag har precis införskaffat en burk med Bar`s Leaks för att täta mitt kylsystem på min 525iA -92:a. Är de nån som har några tips? Vart skall man hälla detta? Inte i expansionskärlet eller? Vore glad om jag kunde få nån lösning, jag är trött på den lilla pölen under bilen!

BMW nu - BMW för evigt!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena!

Jag använde micros kylartätning till en nissan cherry en gång i tiden, hällde bara i flaskan i kylaren (när den var varm) och körde ett tag sedan var den hur tät som helst.

Mvh Jens
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Leta reda på läckan istället. Har inte haft annat än bekymmer med dessa tätningsmedel såsom igensatta värmepaket och kylare(varmgång på sommaren och dålig värme på vintern). Tätningsmedel är en nödlösning!

W
la
43
lavajas
518g BioGas -96
Jag har haft en läcka troligtvis i värme paketet på höger sida, fuktig luft kom in i kupén och kylarvätskan försvann ju naturligtvis,,, hällde i en burk bar's leaks,obs hällde det i kylar slangen ut från kylaren, så burkinnehållet slipper gå igenom hela kylaren och eventuellt täppa till kanaler i den eftersom mitt läckage var i värmepaketet, nu har jag inga problem med fuktig luft in i kupén ,, men kylarvätskan försvinner,, var vet ja inte,,, kan inte hitta någon som helst läckage,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.