|
|
|
|---|---|
| Undrar om det finns "gummifärg" till ratten på min 120. Det tunna gummiskiktet ovanför volymkontrollen har börjat släppa (antagligen kommit åt med vass nagel el. dylikt). Tror ni att det finns hos BMW eller recond-firma? Tacksam för tips! | |
| Du får byta plastkåpan skulle jag gissa på. | |
| Hmm..var rädd för det. Någon aning om kostnad för detta? | |
|
Finns ju att köpa i läder om du nu ändå skall byta: Länk Dessvärre står det inget pris på detta, men varianten i silver kostar i alla fall 435. Länk Se även: Länk Nu vet jag inte exakt vilken ratt du har, så länkarna ovan kanske inte visar den variant som gäller för just din bil. |
|
| Tack för länkarna, har en M-lädersportratt, men hittade inte den plastkåpan i tillbehörslistan. Får fundera lite hur jag ska göra..kanske läder men utan M-loggan.. | |
|
Kåpan till M-sportratten finns visserligen inte på BMW:s tillbehörsguide på deras hemsida men via RealOEM hittar du den med artikelnr och allt - går säkert att beställa som vilken reservdel som helst. Länk Detta är varianten med multifunktion - antar att det är den du har i och med att du nämnde volymkontrollen i ditt första inlägg. Har ännu inte råkat ut för att färgen börjat flagna på min, men skulle den göra det byter jag nog till läder och skippar m-loggan. Läder känns som ett hållbarare alternativ. Vet att en kollega med m-ratt (dock till en 5-serie) löste problemet med vanlig matt sprayfärg och han blev tydligen nöjd. Kanske värt att testa först, innan du beställer en ny? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.