|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med att abs lampan tänds vid ca 50km/h och abs systemet funkar inte,detta har varit fel på min e24 så länge den funnits i min ägo,har lyckats komma undan med detta vid bilprovningen tills i år. Vad är felet?och var börja leta?kransarna i hjulet?givarna? mvh | |
|
Vet bara att på 80-talet hade min kompis problem med detta,vi testade allt....allt.Till slut visade det sig att de täta kuggkransarna var rostiga och igensatta(numer är de större och glesare) stålborsta hårt sedan funkade det. tror vi klarlackade efter. Vårt fall var det de bakre som är lättare att koma åt. Mvh Jonas B. |
|
|
Ok,då blir det att börja med kransarna i bakhjulen i första hand då mvh |
|
|
Hade samma problem med min.. dock börde min lysa direkt när hjulen snurrade. Efter förra vinters renovering putsade jag alla kransarna och nu är problemet borta :) /Farre |
|
|
Monterade ihop bromsarna idag efter stålborstning/rengöring,fick dessvärre samma symptom som dig istället Farre. Blir en tjyvkoppling på abs lampan istället för att klar bilprovnongen så länge |
|
|
Hej! Har haft liknande problem med min 528 för några år sedan läs bifogad länk Länk OBS löftet i länken om att tillverka lösa kransar gäller ej. Hälsningar BLJ |
|
|
Ok,tack Bengt intressant läsning!,skarpa kanter-det var knappast mina kransar iaf. Men nu har jag iaf tjyvkopplat abs lampan i panelen via oljetrycksgivaren(abs lampan tänds när oljetrycks lampan släcks)en riktig tattarlösning,men det får duga på en bil som körs max 5tim året Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.