|
|
|
|---|---|
|
Hej. har en 525 E39 Touring från 97 med avtagbart drag monterat. Dock har jag inte en tillstymmelse till el i släpvagnskontakten och har inte heller ngn aning om vart/ om det finns säkringar till denna kontakt? Detta är alltså min fråga, finns det ngn/några säkringar att kolla på? Hur är det annars kopplat om man förutsätter att det är orginalmonterat? Tacksam för hjälp. Hälsningar, Patrik | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska vara ett interface kopplad mellan bilens kablage och dragkontakten som avlastar bilens elsytem och skyddar för kortis och felindikeringar. Det ska ha en egen säkring normalt och har den gått så blir det nog dött i dragkontakten ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack och bock. Du har ingen koll på vart säkringen sitter? Har ett gäng i handskfacket ju, men ingen förteckning över dem, detsamma gäller de som sitter vid batteriet. Började semester idag så nu har man ju lite tid att gräva runt i bilen och fixa alla småfel tänkte jag. Hälsningar, Patrik |
|
|
På min så går de en kabel från "kopplingsdosan" som sitter över batteriet och kanske 10cm in på den kabeln sitter det en svart klump som är delbar och där i sitter en säkring. |
|
|
aight, får gräva runt lite och se om det är lika på min. Tack och bock! Hälsningar, Patrik |
|
|
Hittade sladden med säkringen idag, men säkringen var hel... Sen såg jag interfacemodulen :) Komiskt att man missar den först. Efter att jag sett att säkringen var hel och att modulen sitter i bilen såg jag även att kabelstammen som kommer från baklyset in till modulen inte var inkopplad så jag kopplade in den och kunde iaf mäta mig till två poler med blinkers, två med bakljus samt jord... Undrar bara vaför den var urkopplad? Lär ju inte varit det för skojs skull, utan något fel måste ju uppkommit nu. Tex var LMM sladden bortkopplad förut, den satte jag tillbaks och sen försvann laddtrycket. Mittenbältet bak var losskruvat under sitsen så det skruvade jag tillbaks, sen gick det inte att fälla upp ryggstödet :/ Så ngt lär ha uppdagats nu efter att jag kopplade in denna igen misstänker jag. Hälsningar, Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.