|
|
|
|---|---|
|
Ja jag vet har varit uppe tidigare i forumet men... Vad är standard på en E36'a? Vad får man ha för diff från standard värdet? Anledningen är att jag har 4 st 17" med ET 40 som jag inte vet är till 5 serien eller till 3 serien. Skulle vilja trycka dit dom på 325'an om det är riskfritt. Hmm om det skiljer sig mellan de olika E36'orna så är detta en tidig coupe som info. | |
VillHaCab |
Et på E36 ska vara 42 kommer inte ihåg hur mycket det fick diffa. |
|
Verkar vara 7,5 det får diffa enligt andra inlägg. Är det någon som vet 100% att det är så? Isf så borde ju mina fälgar passa klockrent. |
|
|
SBP tillåter 15mm förändring av spårvidden totalt på hjulaxeln. Dvs max förändring från ET42 7,5mm per fälg. Minskar man ET-värdet finns det risk för att bilen blir mer spårkänslig pga ökad hävstångseffekt på styrande hjulen. Mvh |
|
| Standard ET är 35 på en e36 | |
|
Marcus, du har fel! Mvh |
|
|
*hehe* Av alla inlägg jag har sett så har E36 ET40 som standard men jag har inte hittat någon ren fakta som säger det. Hmm underliga tecken i mitt senare inlägg, skumt... Har hittat att i Tyskland så säljer dom BBS 8x17 ET40 fälgar till E36 så det verkar ju grönt tekniskt sett. Om nu dom där 7,5 på varje sida är 100% säkert så är det ju även lagligt i Sverige. |
|
|
Druid, dita ET40 är lagliga i Sverige! Det enklaste sättet att kolla original ET är att titta i instruktionsboken! Lite äldre fälgkataloger från BMW är mer informativa än de senaste, i de gamla finns ET med i informationen över fälgarna. Orginal är ET42 på E36, både enligt instruktionsbok och katalog! Vissa enstaka BMW-fälgmodeller kan ha andra ET, det varierar mellan ET41--ET47. Allt inom 7,5 mm från ET42. Mvh |
|
VillHaCab |
Instämmer 100% med Johan B. Jag hittade denna länk i ett annat inlägg: Länk Där kan du kolla ET på olika märken och modeller. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.