|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Första inlägget på detta forumet. Har surfat runt en hel del här ett tag och läst mkt. Måste tacka för den utomordentliga importguiden :) Vet inte om denna fråga/fundering rör just BMW:s 5-serie, men vid nyleverans av av BMW, hur många nycklar levereras fordonet med. Ni som importerat tidigare, har ni tvingats programmerat om era stöldskydd på bilarna ? Läste att bla Trygghansa kräver detta innan fordonet godkänns. I skrivande stund så borde jag igentligen redan vara ner i Tyskland, men mitt resesällskap fick förhinder. Får hoppas att jag kommer iväg under senast nästa vecka. Jag har för avsikt att hämta hem en 525 D Touring -07. mvh Matthew | |
|
Hej, vet inte hur det är nu, men till min 05'a (525 xia) var det två "riktiga" nycklar med fjärr och en plastvariant att ha t.ex. i plånboken. |
|
|
Hej, Samma till min -09. |
|
|
Varför tveka att programmera om dina nycklar du kan aldrig veta hur många den förra ägaren tagit ut annars sen är det en trygghet för dig själv(även om den är liten) Vet inte vad det kostar till E6X men det kostade under 500:- till E39 när jag gjorde det och det kan det vara värt Ha deT Ps. Har även 3 nycklar 2 org och en plast till min 05 |
|
|
Hej ! Tack för info:n Absolut så är det som du säger att det bästa är naturligtvis att koda om dem. Som det ser ut nu så åker jag ner söndag den 11:e, ska bli mkt spännande:) //Mattias |
|
|
Lycka till var bara försiktig och kolla allt så går det säkert bra Ha deT |
|
|
Jag har också 2 normala nycklar och en liten till mina bilar från 2006. Det finns i allmänhet en hållere för den lilla nyckeln, så att den ska passa i tändningslåset. Den hållaren sitter i ett fäste i handskfacket. När jag köpte min bil begagnad här i Sverige så var det där jag fann den lilla nyckeln. Inte jättebra ställe att förvara den tredje nyckeln precis. Försäkringsbolagen brukar som sagt kräva nyckelkontroll hos BMW och ibland kräver dom märkning av rutorna också. Nyckelkollen hos BMW innebär att dom frågar datorn i bilen om hur många av de totalt möjliga 10st som för stunden är aktiva. Skulle det vara så att tidigare ägare beställt ut en nyckel extra så tar den ju så att säga plats 4 (efter de första 3 orginalnycklarna) och saknar du någon av de 4 nycklarna, så spärrar de bara den du inte i imobilizern och lämnar ett intyg till dig. Lycka till med bilköpet. |
|
|
Kanske inte är så intressant men min e34 kom med 3 nycklar med. En med fjärr, en vanlig utan fjärr och en "valley parking" nyckel. Alltså nyckel att lämna ut till snubben som parkerar bilen. Den nyckeln passar bara i dörren och tändningslåset, ej bagage eller handskfack. Vad jag hört och läst mig till så levereras de allra flesta BMW med 3 nycklar varav den tredje är en mindre en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.