|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en e61 530d -05 med 9800 mil. Carborn svart Såg när jag kommit hem å tvättat å grejat, att bilen hade en jävla massa stenskott samt tvätt repor efter maskin tvätt nått så in i hel**e. Men nu ska jag lacka huv front skärmar samt kofångare bak. samt att bmw ska stå för bakluckan pga rost vid list. Men då återstår ju dörrar samt bakskärmar. Ser ju för jävligt ut, vissa repor e lite djupare, Så nu undrar ja om man ska lämna bilen till Mr Cap eller vad jag ska göra? Bor i Lysekil så jag vet inte så många ställen. | |
|
Om du är lite intresserad av bilvård och känner att du vill ha något projekt så tycker jag du ska läsa på lite och sedan polera själv. Finns många bra forum att läsa in på vad man ska använda för medel/masking/polertrissor etc. www.prorecond.se är ett bra ställe att kolla för produkter och få tips på deras forum. Annars hade jag nog lämnat till någon mer välkänd mindre firma. Personligen tycker jag att Mr Cap är dyra i förhållande till reslutatet. Men det är endast min personliga åsikt. |
|
Roffa1 |
Du skulle nog kollat in "bilens skick" innan du slog till o gjorde affär. Att lämna bort bilen på rekond kostar flera tusen kronor. Saknar du erfarenhet av maskinpolering så vill jag avråda dig från detta, då det är lätt att bränna igenom lacken. (då kommer grundlacken fram) Och väljer du att lacka om hela bilen så kostar det Multum. (20-40.000:-) Naturligtvis finns det billigare priser beroende på kvalitet o garanti. En fråga: Köpte du bilen skitig och otvättad? (Grisen i säcken;-) |
|
jo jag kolla ju på bilen var klart.. Men det var lite disig dag så det syntes dåligt.. Men såg detta i soljuset efter tvätt hemma. nu sak ju allt utom bakskärmar och dörrar + tak lackeras på bmw skadeverkstad.. stillingsön bil i henån obs mkt bra företag. och jag kommer inte prova att polera med maskin själv. |
|
|
Ja att kolla mörk lack en skum el disig kväll är inte lätt. Den ser fin ut då, men i solsken ser man alla repor och då hade man prutat 15-20.000. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Polera inte själv när du har en svart lack. En svart lack visar minsta misstag i din polering om du inte är van, rosor, hollogram,virlvar kommer som ett brev på posten. Nu kommer någon att säga "jag har polerat min svarta bil och det vart skitbra" det är ju bra, men det betyder inte att näste man har samma tur och förutsättningar. Sedan kan jag säga att jag sett många svarta lacker som blivit "skitbra" som rent ut sagt ser förjävliga ut i mina rekondarögon. Lämna in bilen till någon som vet vad dom gör, visst..det kostar kanske en slant, men å andra sidan kan du reklamera om du inte blir nöjd :) bra va! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.