AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.195

Värdering av e30 316i -90

Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Jag har en 316i (e30). Den är i bra skick med knappt någon rost. Den är 20 år gammal så den lilla rosten den har är inte värd att ens tänka på. Den har gått 23000 mil och kamrem och kamaxel är bytt för 2000 mil sedan ungefär. När vi köpte den så renoverade pappa hela motorn, jag är inte ens säker på alla saker. Jag har inte alla detaljer och kan tyvärr inte fråga honom eftersom han gick bort för en månad sen. Det är praktiskt taget anledningen till att jag säljer eftersom jag behöver en nyare bil. Vi har en Mercedes E-klass som också ska säljas.

Men till det viktiga hur mycket på ett ungefär kan man begära för den? Är någon kanske intresserad förresten? :)
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Den är förresten besiktigad den 27 maj. Både sommar och vinterdäck i mycket bra skick på aluminiumfälg.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Hej,

Riktigt svårt att säga men en hyfsat rostfri E30 är ju alltid intressant. Är det en 2- eller 4-dörrars? Är det en fin 2-dörrars så tror jag säkert du kan få en bit över 10k.

Ett tips för att hitta folk som letar fina E30:s utan så mycket rost kan vara att annonsera på rejsa.nu eller ppf. Jag letade ganska länge innan jag hittade en som inte var sönderrostad.

Lycka till med försäljningen och jag beklagar sorgen.
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Den är två dörrars. Jag har en kille som kanske skulle ge 10k för den. Bör jag acceptera eller är jag naiv som tror att jag kan få mer för den?

tack
Roffa1
Det är nog inget större drag efter 316 tyvärr, hade det istället varit en 325:a så hade den redan vart såld. Har du bud på 10k så acceptera detta.
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
oj vad säger jag fyra dörrars menade jag. Helt borta är jag
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Är det en fyradörrars så hade jag nog tagit budet på 10k, men det är ju jag det. Har bilen lite sentimentalt värde så kan det ju såklart vara svårt att släppa den för det men å andra sidan kanske det är svårt att sätta ett pris på den överhuvudtaget då...
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Jo det sentimentala har ju en hel del att göra med det hela. Just därför försöker jag sälja den till någon jag känner så att jag får se den då och då. Men jag är i behov av något nyare och snålare, döda mig inte nu men det blir troligen en Golf IV 1,6 :)
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Hur gick det? Blev det ett bra bud?

Golf 4 är en bra bil, se upp med växellådan bara..
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Snålare??

Tror du Golfen är snålare???

"Byta upp sig? Till vad då?"
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
jag körde min gammla 316 coupe på 0,57 som lägst :), Jag skulle stanna hos bmw!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.