AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.280

Sällsynt bmw e34 mittkonsol?

Tjena tänkte bara fråga om någon har en sådan här mittkonsol i deras e34 och isåfall hur man monterar den

Länk
[URL=Länk

Är det någon form av special? eller extratillbehör?
för jag har aldrig sett någon liknande i en annan e34, jag har även hela ac paketet/klumpen som sitter bakom till den.

Är det svårt och koppla in i en bmw 525i 1990 import?
Jag har redan kopplat in "stora färddatorn" (jag hade alla 25?kablar bakom) och den fungerar som den ska, om det gör någon skillnad och ha den/kunna ha den inkopplad

köper din bmw e34 m5 bakstötfångare!
Kontakt via pm eller mail.
Ja du kan inte ha sett många "fullutrustade" E34:or...Konsolen på bilden är den sk "Klimapanelen" absolut inte ovanlig, sitter tex i många M5, 540 osv...Hur man kopplar in den vet jag ej men du lär behöva nån form av styrbox till den, har du den så borde det gå...
Klimaautomatik kod 534, bor du i Nordamerika förstår jag att du inte sett någon fanns bara på tidiga M5-91 där. I Europa och övriga världen är klimaautomatik dock mycket vanlig, gissar att drygt 50% av 540i/6 har kod 534. Jag har haft klimaautomatik i fem av åtta 540i.

Koppla in kräver mycket arbete, inget jag skulle göra annat än på ett speciellt exemplar eller om man har mycket fritid eftersom förbättringen är så liten mot vanlig klima. Det finns beskrivningar på nätet även om jag för tillfälle minns var.

Stephan
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Har gjort övningen, men då bytte jag även hela fläktpaketet. Inte alltför komplicerat, men det tar tid. Att byta bara panelen tror jag inte funkar, då du måste ha ställmotorer på alla luftspjällen.
ett tips om man inte gillar tyska...
Länk

jag har nyss satt dit en front på färddatorn med engelska ord istället.. känns mycket bättre och var jättelätt att byta..
en ny front konstar runt 140kr..
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Den där panelen på engelska har jag haft länge, jag pynta 129kr. Har även farthållarknappen på engelska :)

ooh, det vill jag oxå ha.. har du art.nr. eller ska jag behöva söka igenom hela skiten? ;)
kan det vara 61 31 1 390 968 ? månntro..
okej då vet jag:), jag har hela fläktpaketet bakom + det sitter någon form utav styrbox på den så jag antar att det är fritt fram och montera alltså?

köper din bmw e34 m5 bakstötfångare!
Kontakt via pm eller mail.
Som nämnts tidigare finns det inte monterat lika många spjällmotorer om man inte haft stora ACn, så det måste du undersöka och skaffa. Jag som har lilla ACn fattas tex några och har vajer istället.
De kanske sitter i "fläktpaketet" dock? Kolla iaf upp innan du börjar riva.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.