AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.121

bästa avgas system 540 e39

la
60
lappen 2
M5/94 individual mugellorot
bästa till pris o kvalite
ett hemmabygge i rostfritt med 2x2,5" hela vägen med magnaflow bak o dubbla simons duo i mitten, om det får plats.
la
60
lappen 2
M5/94 individual mugellorot
har du satt sådana på din ??
Jo jag har byggt mig ett 2x2,5" från kattarna med en simons duo i mitten och en ca 50cm lång magnaflow längst bak, båda dämparna är i rostfritt o har dubbla in/ut. det bästa för mig var att sätta magnan där bak för vänder jag på det fick bilen en högre frekvens o något högre ljud, speciellt på tomgången. den låter riktigt rått o det bara skriker V8 om det..

men du som har E39 har ju något större motorvolym och antar att du vill (som jag) kunna hålla ner ljudet lite när det behövs. detta är mitt förslag på dämpare som borde få plats om man sätter de i ordning från kattarna.

1x Simons duo 2,5"
2x Simons Handy 2,5"
1x Magnaflow D/D med 14" kropp
Länk eller 18" kropp, men tror inte det får plats på E39?
Länk
(sök här Länk på alla magnaflows Dual/Dual dämpare i 2,5")

men men bara ett förslag, ta o mät lite om du e sugen på o experimentera.. min bil har ju liknande o mitt bygge blev jag helnöjd med till slut! (hade lite andra simons dämpare tidigare men vart ingen hit direkt)
så min slutsats är så rått V8 ljud men ändå diskret nog att skjutsa farmor i är nog svårt att få ens med ett färdigbyggt helsystem från fabrik!

lycka till
Mi
122
Micke77
540i -95
www.a-alt-avgassystem.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.