AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.284

Fjärrnyckel som helt plötsligt ej funkar.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hej!
Helt plötsligt har fjärrnyckeln lagt av, ingen reaktion alls på ngn av knapparna.
Har inte upplevt den som seg innan, dvs batteriet verkade vara ok fram tills nu.
Finns ngn säkring till mottagaren i bilen?
Centrallåset funkar i bilen men då endast när jag vrider om nyckeln i dörren.
Bilen larmade när jag första ggn fick öppna manuellt, så larmet verkar funka det också.

Hur kollar jag om det är nyckeln som är paj, eller om det är mottagaren i bilen?
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Bty batteriet så kommer det att fungera igen.
ha
395
haknil
330 Xi 02
Den kan ju vara batterilös och då gäller laddning
i tändningslåset.
HN
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nja, batteriet är väl av typen inte bytbart, då bilen är från 2003. Sen så har bilen använts dagligen så nyckeln borde varit laddad.
ngt har hänt från torsdagen när bilen låstes till fredag morgon då den inte längre ville ta emot signal/skicka signal.
Vill helst inte köpa nyckel för 1500-2000 på spekulation.
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tja,

på min 320iTM -03 hadde jag samma fenomen...

Min nyckel dog oxå så som du beskriver, första du bör göra är en initiering, står i instruktionsboken hur du gör det eller sök här o du kommer finna tror de finns mektips oxå... har för mig detta även gäller e46 Länk

i mitt fall var det bilen som glömt bort koden som nyckeln skickar, detta kan BMW programera om för några hundra....

Är det så att bilen har glömt bort denna kod och det händer det igen så finns det en tråd om detta på forumet... Länk tror det var denna som tog upp problemet.....

Lite att gå efter iaf...

/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.