AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
852

Ciggarettändare bak finns det på en 525 01

Mr
6
Mrzed99
525i Touring -01
Hej jag undrar om det finns Ciggarettändare bak i en 525 01 för jag har letat och hittar inget om dom inte har gömt det någonstans

M.v.h
Mrzed99
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
I min 530iT -01 så finns det ingen ciggtändare bak, även fast jag har rökarpaketet. Antagligen räknar BMW med att man får medföra egna elddon till sina rökverk om man är körd.

/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Är inte alla rökare körda?
Mr
6
Mrzed99
525i Touring -01
Jga tycker det är lite dåligt att det inte finns för på dom flesta kombi bilar finns det.
För när man man har kylaväskan där bak och vill att den ska kyla så får man dra en lång kabel ända fram lite jobbigt men tänkte göra ett eget uttag där bak :-)
Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Det är inte problemet. Det verkliga problemet är att cigg uttaget är helt kass som strömkontakt. Jag tycker att det är hur konstigt som helst att det inte finns en vettig standard för kraftuttag i bilar.
Mr
6
Mrzed99
525i Touring -01
Helt sant håller med
Det finns en 13mm-kontakt (s.k.Hellakontakt) som varit standard i säkert 40 år, vanligast i lastbilar, arbetsfordon, båtar och husvagnar osv, men i bilarna håller man kvar vid de vanliga 21mm cigguttagen, dock utan tändarfunktion (bimetall i botten osv) i de flesta fall när de sitter bak och i skuffen osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.