|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att detta troligen inte är rätt forum att ställa frågor om Mercedes i men tyvärr verkar det inte finnas några speciellt bra Mercedes forum i Sverige. Har en vän som nyligen skaffat en lätt begagnad E 350 CGI. Nyfiken som jag är kollade jag en del i instruktionsboken om hur automatlådan fungerar. Konstigt nog verkar det som att det inte finns något manuellt läge på lådan, trots paddlar på ratten. Enligt instruktionsboken så används bara paddlarna för att välja växlingsområde, dvs begränsa den högsta växeln som lådan kan använda. Är det någon som vet om det finns ett riktigt manuellt läge på Mercedes 7 växlade automat och hur aktiverar man det i så fall? | |
|
Han borde han en rund knapp strax framför växelväljaren med tecknen M>S>C i en cirkel, där M är manuell växling (S = sport, C=comfort). Alternativt föra växelväljaren åt sidan, vänster för nedväxling eller höger för uppväxling. Mvh |
|
| I hans bil finns det bara C och S på knappen. Så jag antar att det betyder att det inte finns manuellt läge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.