AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
65.967

Personalbil, förmånligt eller inte?

Sida 3 av 3
Automat eller manuell?

Med det avtal som vi har så skulle en 320d med automat kosta mig mellan 300-500kr mer per månad mot vad samma bil med maneull låda skulle kosta. (Efter skatt)

Tycker ni att det är värt det?
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Tycker de beror ganska mycket på hur och vart du kör..... Kör du som jag mycket landsväg och ingen kökörning så har man mindre nytta av en automat. Ev. omkörningar går bra att göra utan att vxl ner. (fin fin motor)
Men rullar man omkring ganska mycket i stadstrafik och/eller sitter en del i bilkö så är de rätt skönt att slippa sitta och trycka ner kopplingen hela tiden.... tycker jag i alla fall. ;o)

Lycka till med valet....

Härligt att köra BMW igen. :o)
Nu kanske du redan hunnit låsa din beställning, men jag skulle definitivt rekommendera automatlåda.
Jag beställde min 320d-10 med manuell och det ångrar jag idag. Precis som Zizou kör jag mest utanför stan, men ändå saknar jag automaten. Körningen blir oharmonisk med manuell och bilen kräver mycket växlande för att få hyfsad fart. Nu är jag färgad från min tidigare 540iAM, men har kört mycket manuellt tidigare utan att längtat efter automat så mycket som i min 320d.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Japp, det blir lite väl mkt vevande i nya bilar med 6-vxl dieselmotor. Håller med skribenten ovan. Om det är värt merkostnaden för en auto tycker jag dock ej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.