AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.991

Problem med C-lås E91

Be
1
Berragoude
Bmw 320 Touring -07
Jag plötsligt fått problem med c-låset på min bmw 320 -07
har inte haft nån indikation till sånt problem tidigare.....
Endast bagageluckan funkar just nu.... förar dörren går endast att öppna m nyckel övriga dörrar går ej ???
Hej hej..

Fick du någon lösning på problemet??
Jag har nämnigen samma problem med min nu..

Osten är alltid gratis i musfällan..
J-
534
J-A
325i T -08
När min fjärrkontroll var "död" var antennförstärkaren trasig

Roffa1
Vill minnas att BMW förlängt garantin med ett år p.g.a detta välkända fel med c-låset till förardörren. Är ej bilen över tre år så får du det åtgärdat gratis.
Tack för sanbba svar, men min reagerar på fjärrknappen, öppnar och stänger clåset som den ska men dörren går ej att öppna varken utifrån eller innifrån..

Osten är alltid gratis i musfällan..
me
5
meenduu
320d Touring -07
Jag hade problem med mitt c-lås på min E91 -07.

Förardörrenslås gick trögare än dem andra så säkringen löste hela tiden. Så därav att jag inte kunde låsa med dosan. Så fick lämna i den på verkstan så dem kunde laga låsdonen!

tråkigt fel! Och inget man kanske märker hela direkt om man är en bit bort när man låser, för man aktiverar ju larm och så, så då blinkar ju bilen som vanligt när man låser!
da
3
dave79
325i touring 07
Hej! Har fått exakt samma problem som du berra! Har du hittat någon lösning på problemet? Jag kollade alla säkringar som finns till c-låset, prövat att ha den i varmgarage i 48 timmar med kupefläkten på. Sen två dagar efter när jag skulle till jobbet så öppnades alla dörrar utom bagageluckan. Sen låste jag bilen när jag kom till jobbet och prövade låsa den och öppna. Då låstes alla dörrar utom passagerardörren vänster bak och sen går det inte att låsa den varken med fjärrkontroll eller låsa manuellt med nyckel. Dock går det att trycka ner den och då låser den sig.

David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.