|
|
|
|---|---|
| verkar det vara att åka E36a. Aftonbladet har nämligen en lista på krocksäkra bilar idag. I morse (gör ej längre) så stog det på deras webb-sida att 3-serien 97 (måste ju vara 36an) fick 1.5?!?!?!? i krocksäkerhet Hallå eller?? Kan det stämma??? Jag visste att säkerheten kanske inte var på max men att jag åker runt i en kak-burk a'la Nissan Micra visste jag inte. Huga, får nog åka med hjälm i fortsättningen (eller stog det fel på ABs sida??) | |
gagge |
jag körde en e36a till för nåra dar sen då jag krocka. den trycktes ihop rätt ordentligt kan jag säga.. |
|
låter iofs lite väl dåligt med 1.5.. dock kör jag inte denna bilen för den verkar vara krocksäker.. då finns det annat att ratta.. Länk |
|
| Lotuz: Vad är det för en lustig växelknopp du har hehe? | |
jp montoya |
hej sist jag var på aftonbladets hemsida så stod det att BMW fått 4 stjärnor av 5 ,så det är väl bra, |
|
Montoya: Jo men från början fanns det 2 olika värden på 3 serien en som var "3-serien 1997" och som var 1.5 samt en för "3-serien 2001" som var 4a Lotuz: Jo jag kör inte heller BMW för att den skall vara säker men lite säker hade ju inte skadat =/ |
|
jp montoya |
Sillen ; helt rätt , Länk de kanske krockade med Bmw:s toppfart :) ,ne skämt å sido ännu ett större anledning att ta det lite lungt *kör försigtigt* |
|
INte så konstigt att E36 får låga värden. Det är en gammal konstruktion (kom 91) och det har hänt mycket på säkerhetsfronten sedan dess. E46 både känns och är betydligt bättre. Tänk vilken glädje att få bilen tillbaka efter vå veckor på lackverkstan... My Bimmer is my mistress |
|
|
hehe.. garanterat bättre säkerhet än en gammal Ford Sierra i alla fall.. Sierran fick betyget Livsfarlig och kraftigt inreängande rattstång med dödlig utgång ;op så jag åker helre min E36:a elr va säger ni? ---------------------------- King of the road |
|
|
Kan det inte vara så att Euro N-Cap höjer sina krav för varje år då??? När trafikmagasinet testade E36:an fick den toppbetyg på krocktesterna. Allt e ju relativt, det går ju inte att jämföra en bil från 91 med en bil från idag. Dock så köper man ju kör glädje och design! =) Mvh Tobbe |
|
|
hmm att en E36:a skulle vara så dålig trodde jag alldrig... om man kollar Mx5:an och S2000 så ligger dom på 4 stjärnor... för att vara sportbilar bäst att köpa en sån kanske :) |
|
| Oj f*n! Tänk på mig då som ska till att köpa Mini Cooper... :O) | |
|
Konstigt att Saab 900 också fick 1,5 i betyg dom brukar vara säkra. Att E36:an inte klarar fysik är inget nytt. Jag tror som "Tobias 320i-94" att kraven höjs varje år. Ola |
|
|
BMW-mini hade fått 4 stjärnor! Vad fan är en BMW mini? :) |
|
| Krocka en fullastad e36a mot en mini cooper(bmw) som fick 4 stjärnor, så får ni se att stjärnor är inte allt, VIKT är allt. | |
| exakt ! Coopern blir ett frimärke på vägen bmwn får en bula i fronten ;) | |
|
Det var en 316 de krockade. Är inte kraven olika för småbilar å större bilar?? det kan ju isf förklara minins 4 å e36s 1,5 |
|
| e36 har ju fått väldigt dåliga resultat när det gäller säkerhet. Vid en frontalkrock med liknande bil i 62km/h så dör förmodligen föraren sa dom efter ett test i aftonbladet (ett test som gjordes för ca 3 år sen, inte det nya). | |
|
När bilen knölas ihop tas rörelseenergin upp som det ska, bara kupen är intakt. På gammla bilar som karossen blev lite deformerad vid en krock slog du ihjäl dig på inredningen! |
|
|
När bilen knölas ihop tas rörelseenergin upp som det ska, bara kupen är intakt. På gammla bilar som karossen blev lite deformerad vid en krock slog du ihjäl dig på inredningen! |
|
| såtillvida du inte kör en cheva caprice som väger 2.3 ton och krockar med en micra på 700 kg... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.